Avatar billede htmlkongen Novice
24. november 2003 - 12:17 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

USA attraktioner?

Hvad ville i se i USA hvis i skulle køre fra New York til Los Angeles via Florida? Turen skal tage ca 6 mdr
Avatar billede ird Praktikant
24. november 2003 - 12:25 #1
Avatar billede ird Praktikant
24. november 2003 - 12:26 #2
http://www.backpacker.dk/modestedet/brevkassen/usa/default.asp

Denne bruger jeg selv inden jeg skal rejse
Avatar billede perj Nybegynder
24. november 2003 - 12:40 #3
Google finder tonsvis af muligheder - her et enkelt eksempel: http://www.hannibal.dk/new/9419
Avatar billede skab Nybegynder
24. november 2003 - 12:44 #4
Washington DC - her er rigtig mange historiske attraktioner - Helt klart spændende!!

Key West er også okay, men der er ikke helt så meget at se dernede i forhold til, hvor lang tid, det tager at køre derned. Og så er det også en del dyrere, at bo dernede.

Disney World i Orlando er også et ok sted - Blev dog lidt skuffet....Ved ikke om det bare er fordi man er blevet lidt ældre... :-)

New Orleans!! Helt klart - en MEGET hyggelig by!

Las Vegas er også en mulighed!

Grand Canyon!! Hvis I har mulighed for det! Det er en KÆMPE oplevelse!

I LA er der Universal Studios - Se det er en sjov Theme Park!!

...Håber det kan hjælpe dig lidt! ;-)
Avatar billede cool-wil Nybegynder
24. november 2003 - 13:58 #5
som skab siger, er det en fejl hvis man ikke får set univerial studios, hvem vil f.eks. ikke se et reallifte western show, hvor der blever redet på hest, skudt helt vildt, og lavet nogle sindsyge stunts...desuden er hvis den stadivæk er der, jaws forlystelsen sindsyg vild, man sejler rundt i vandet, og ved ikke helt hvor hajen er, indtil det går galt:-) der er en der blever spist i båden!!!! den er vild...

desuden skal man forbi det hvide hus, og evt. tage en tur ind og kigge hvis man vil se andet end fronten af huset... diverse monumenter og andet kan besøges, når man alligevel er i washington, f.eks. kan man tage ud til krigs kirkegården, hvor mange 1000 vis af hvide kors står, til minde om dem der døde i vietnam.... Hvis man er "heldig", er der begravelse af en krigs veteran eller en politimand når man er der ude, det er virklig en oplevelse, selv om man ikke kan gå derhen selvfølgelig, man skal jo respektere de døde...
Six flags ligger blandet andet i orlando, hvor der er rig mulighed for at prøve de sygeste forlystler, med blandet anden frit fald på 200 meter, i et rumskib, en sindsyg rusje bane, med ikke mindre end 60 loops, der først køre forlæns, og når man så lige regner med den er slut, tager den lige turen baglæns, den kan ikke anbefales, den var lige lovlig sjov:-(

Desuden ligger der også en unerversial i orlando, der ligger alt faktisk:-)

Hvis man virklig vil opleve noget ikke dansk, skal man tage biltoget fra florida til la, den kører tværs over landet, og stopper flere gange, plus at man kan have sin bil, bekvemt gemt væk i vogne i bagenden af toget:-)  Hollywood og la er i sig selv en kæmpe oplevelse, tage en tur ned forbi de riges huse, og se nogle berømtheder i din bil, tage et kursus i at surfe, det er ikke så svært når man har væltet 100 gange, hehe, og tag til den danske by solvang, hvis du savner en omgang dansk mad i de 6 mdr du nu skal rejse..

Tag ud i den vilde vesten, og fyr den af som cowboy i en uge, det giver dig virklig oplevelser for altid, hvad siger du til at fange en ko med fuld hammer på hesten, skyde til måls, med din egen gun?, eller hjælpe en kalv til verden ude i ingen ting, jeg red 150 km på en uge, det gør ondt men det er dejligt...kæft en oplevelse, skriv hvis du vil vide mere... jeg har mange flere steder:-)
Avatar billede whpsnp Nybegynder
25. november 2003 - 09:14 #6
På vestsiden ville jeg klart tage en tur over Las Vegas. Der udover er San Francisco en fantastisk by. Der kan du bl. a. sejle ud og se Alcatraz, hvor fx. Al Capone endte sine dage..
Avatar billede skab Nybegynder
25. november 2003 - 17:06 #7
- hvis du har planer om at besøge Alcatraz, skal du dog huske at bestille billetter i god tid! Da vi var der, var det umuligt at få billetter :-)

Solvang er helt klart også en oplevelse! Den by er simpelthen så langt fra at være dansk, som noget kan være! Da vi var der, så vi en menu, hvorpå der stod, at en meget kendt dansk specialitet er "Medisterpølse med æbleskiver"... ?? Men sjovt nok at opleve det :-)
Avatar billede htmlkongen Novice
26. november 2003 - 08:02 #8
Kanon tak for svar. Er der andre must? ;)
Avatar billede whpsnp Nybegynder
26. november 2003 - 12:18 #9
Hvis jeg selv skulle rejse i USA i 6 mdr., ville jeg købe en bil - en kæmpe flyder - og køre landet tyndt og så bare sælge den for en slik i den anden ende...
Avatar billede Bjarke Praktikant
26. november 2003 - 12:43 #10
Universal Studios skal opleves, ligesom Las Vegas. Hvis du er til de lidt vildere forlystelser kan du besøge "Six Flags Magic mountain", det er ikke for sarte sjæle. Hvis du har mulighed for det, er Yellowstone ufatteligt, men det er vel lidt af en omvej... San Francisco er en meget smuk by, óg Alcatraz er helt sikkert alle pengene værd, men som "skab" siger skal du huske at bestille billetter. I SF kan du også bare slentre rundt på Fishermanns Warf, der er gak og gøgl hele tiden. Du kan også tage sporvognene op til Chinatown... I los Angeles ville jeg også besøge Bervly Hills, som er meget sjovt at have set.

God tur
Avatar billede htmlkongen Novice
28. november 2003 - 07:54 #11
Andre? :)