24. november 2003 - 14:38Der er
12 kommentarer og 1 løsning
ADSL opsættelse hvilket telefon stik.
Hejsa jeg får min ADSL opkobling på onsdag.
Sagen er den jeg bor i en lille lejlighed hvor der er to telefonstik. 1 stik i gangen 2 og et stik inde i stuen ved siden af antennestikket
Tlf stikket inde i stuen har to kobber kabler siddende i.
TLF stikket ude i gangen har 2x2= 4 Kobber stik.
Hvilket stik kan jeg sætte min ADSL op i. Jeg vil lige tilføje at jeg er total ligeglad med stikket ude i gangen da jeg kun har brug for 1 telefon. Så det ville være dejligt hvis jeg kan bruge det stik inde i stuen. Kan forstille mig at bruger jeg stikket inde i stuen vil jeg ikke kunne bruge det i gangen ( hvilket osse er ligemeget ) men bruger jeg det i gangen til Box / modem osv, vil alle mine tlf stik virker korekt.
om ikke andet kan dette lade sig gøre eller er jeg tvunget til at sætte lordet på i gangen og lade køkken døren banke op i modem og fordeler?
Bekymre mig bare lidt om det antal kobber kabler der er i Dåsen inde i stuen ( 2 kobber ) der menes at bruger jeg den splitter så kan jeg snildt køre ADSL og tlf inde fra stuen selvom der kun er 2 kobber kabler der og 4 i den i gangen.
Når du har en gds løsning... så må du ikke have telefoner eller andet i dine telefonstik... det skal alt sammen sættes ind i den splitter du har modtaget...
Det bestemmer du selvfølgelig selv, men jeg har ret alligevel, så hvis du vil have problemer derefter, er det din egen skyld. Hvis du ikke tror mig, kan du ringe til TDC.
Forstår ikke Peet49 det er min egen skyld hvis jeg får problemer hvad skulle det være af problemer jeg får.
jeg siger til stikket i gange har forbundet 4 kobber tråde. stikket i stuen har 2 kobbertråde, så er den i stuen sansynligvis nok forbunder til den i gangen Sammen i samme stik så de Hængersammen.
Så vil jeg da også kunne bruge stikket i stuen til min ADSL og Tlf jeg har jo kun brug for en telefon.
Tror sgi lige jeg vil tjekke om det i gangen er savet over eller det er lavet som en BRO
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.