Avatar billede xplorer Nybegynder
24. november 2003 - 14:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ADSL opsættelse hvilket telefon stik.

Hejsa jeg får min ADSL opkobling på onsdag.

Sagen er den jeg bor i en lille lejlighed hvor der er to telefonstik.
1 stik i gangen
2 og et stik inde i stuen ved siden af antennestikket

Tlf stikket inde i stuen har to kobber kabler siddende i.

TLF stikket ude i gangen har 2x2= 4 Kobber stik.

Hvilket stik kan jeg sætte min ADSL op i. Jeg vil lige tilføje at jeg er total ligeglad med stikket ude i gangen da jeg kun har brug for 1 telefon.
Så det ville være dejligt hvis jeg kan bruge det stik inde i stuen.
Kan forstille mig at bruger jeg stikket inde i stuen vil jeg ikke kunne bruge det i gangen ( hvilket osse er ligemeget )
men bruger jeg det i gangen til Box / modem osv, vil alle mine tlf stik virker korekt.

om ikke andet kan dette lade sig gøre eller er jeg tvunget til at sætte lordet på i gangen og lade køkken døren banke op i modem og fordeler?

Hilsen

X
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
24. november 2003 - 14:41 #1
Den montør som kommer og instalere dit ADSL trækker et stik dertil hvor du vil have det.

MC
Avatar billede anuseren Nybegynder
24. november 2003 - 14:46 #2
Det kommer an på om det er en gør det selv løsning som nogen af udbyderne kører med nu..

Der kommer der ingen tekniker, der sætter man sin adsl til hvor man gerne vil have den... og telefonerne sættes så til i den medfølgende splitter...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
24. november 2003 - 14:47 #3
Nå ok så lærte jeg sku også noget idag *S*

De gange jeg har fået sat ADSL op enten privat eller sammen med firmaet har CC "TDC teknikkere" altid spurgt hvor vil du have stikket

MC
Avatar billede anuseren Nybegynder
24. november 2003 - 14:48 #4
Avatar billede xplorer Nybegynder
24. november 2003 - 14:48 #5
Det er en gør det selv løsnign jeg har...

Bekymre mig bare lidt om det antal kobber kabler der er i Dåsen inde i stuen ( 2 kobber ) der menes at bruger jeg den splitter så kan jeg snildt køre ADSL og tlf inde fra stuen selvom der kun er 2 kobber kabler der og 4 i den i gangen.
Avatar billede peet-49 Novice
24. november 2003 - 14:49 #6
ADSL skal altid monteres til det stik, der er først på linjen.
Avatar billede svb Nybegynder
24. november 2003 - 14:51 #7
Det er ligegyldigt hvilket stik du sætter den til, så længe der er kobber nok... Du kan også sagtens trække et stik hvis det skal være!
Avatar billede anuseren Nybegynder
24. november 2003 - 14:52 #8
Når du har en gds løsning... så må du ikke  have telefoner eller andet i dine telefonstik... det skal alt sammen sættes ind i den splitter du har modtaget...
Avatar billede xplorer Nybegynder
24. november 2003 - 14:52 #9
Anuseren løber med Points. for han link med nederst.

/Lukket
Avatar billede peet-49 Novice
24. november 2003 - 14:53 #10
svb> Det er ikke lige meget hvilket stik, der bliver brugt, hvis der er et stik inden, og der bliver tilsluttet en telefon, vil der komme støj på.
Avatar billede xplorer Nybegynder
24. november 2003 - 15:00 #11
Hvis jeg kun bruger en TLF og den er sat i splitter så er det vel ligemeget som anuseren skriver Peet49?
Avatar billede peet-49 Novice
24. november 2003 - 15:03 #12
Det bestemmer du selvfølgelig selv, men jeg har ret alligevel, så hvis du vil have problemer derefter, er det din egen skyld. Hvis du ikke tror mig, kan du ringe til TDC.
Avatar billede xplorer Nybegynder
24. november 2003 - 15:10 #13
Forstår ikke Peet49 det er min egen skyld hvis jeg får problemer
hvad skulle det være af problemer jeg får.

jeg siger til stikket i gange har forbundet 4 kobber tråde.
stikket i stuen har 2 kobbertråde, så er den i stuen sansynligvis nok forbunder til den i gangen Sammen i samme stik så de Hængersammen.

Så vil jeg da også kunne bruge stikket i stuen til min ADSL og Tlf jeg har jo kun brug for en telefon.

Tror sgi  lige jeg vil tjekke om det i gangen er savet over eller det er lavet som en BRO
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester