Avatar billede webmasterm Nybegynder
26. november 2003 - 14:40 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Php og inc

Hej Eksperter.

Jeg har et lille problem! Jeg står og skal til at lave en server! Og jeg har to hjemmesider med to forskellige udbyder og på den ene virker mit system og på den anden virker det ikke! Og de kan det samme?

En: www.cliche.dk (Den til 20 kr.)
Anden: www.pro-service.dk (Pro)

Håber i kan hjælpe mig? Skal nemlig havet lavet en server og ved ikke hvad jeg skal installere!
Avatar billede webmasterm Nybegynder
26. november 2003 - 14:44 #1
Håber det er point nok! Ellers kan i få flere! Det er dette system jeg snakker om:

Cliche hjemmesiden : http://www.gfuliselund.dk/Fritidsklubben/Hverdagen/default.php

Pro-service hjemmesiden:
http://www.edb2000.dk/Birthday/

Problemet er at der kommer det samme billede på Pro-services hjemmesiden! Hvorfor? Og det gør der ikke på cliche!
Avatar billede fangel Nybegynder
26. november 2003 - 14:44 #2
hvad er forskellen? opsætningen af serverene kan være meget forskellige...

læg en fil med dette indhold

---
<?php phpinfo(); ?>
---

på begge side og se forskellene

Morten
Avatar billede webmasterm Nybegynder
26. november 2003 - 14:46 #3
Skal jeg lægge det stykke tekst ind i filen default.php? Eller opret en ny side med det tekst og siden skal f.eks hedde test.php?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2003 - 14:48 #4
det må være fordi det er en anden database.. jeg ved, at det ikke er alle databaser, der kan køre med LIMIT.. måske kører den nye udbyder ikke med mysql...
Avatar billede fangel Nybegynder
26. november 2003 - 14:48 #5
en nyside...
Avatar billede webmasterm Nybegynder
26. november 2003 - 14:49 #6
Begge to kører med mysql!
Avatar billede fangel Nybegynder
26. november 2003 - 14:49 #7
umidbart skriver pro-service.dk ikke at de understøtter MySQl - hvilket (måske) kræves - er MySQL krævet?

Morten
Avatar billede webmasterm Nybegynder
26. november 2003 - 14:50 #8
Kan altså kun gøre det på cliche ! Fordi det er min fars den anden! Og jeg har ikke koden til den! Og må nok hellere ikke få den!
Avatar billede webmasterm Nybegynder
26. november 2003 - 14:51 #9
Vil i se koden på functions.inc?
Avatar billede fangel Nybegynder
26. november 2003 - 14:52 #10
umidbart vil jeg skyde skylden på register_globals=off på pro-service...

enten læs lidt om dette på PHP.net og ændre dit script, eller leg emd en ini_set()

Morten
Avatar billede webmasterm Nybegynder
26. november 2003 - 14:52 #11
Har lagt en side op nu! http://www.gfuliselund.dk/Fritidsklubben/Hverdagen/test.php ! Håber i kan hjælpe mig!!!
Avatar billede webmasterm Nybegynder
26. november 2003 - 14:53 #12
Er ikke den store php haj så! Men vil det sige at pro-service ikke kan tage mysql og derfor virker det ikke!
Avatar billede webmasterm Nybegynder
26. november 2003 - 14:57 #13
Har i en god og nem løsning til mig?
Avatar billede webmasterm Nybegynder
26. november 2003 - 15:03 #14
Kan i ikke hjælpe mig eler hvad?
Avatar billede fangel Nybegynder
26. november 2003 - 15:17 #15
er det på en pro-service.dk webserver...

for så ser jeg ikke lige nogen hindring for at det ikke burde virke

Morten
Avatar billede webmasterm Nybegynder
26. november 2003 - 15:30 #16
Ja.. Det virker ikke på pro-service.dk webserver! Der virker det ikke! Men virker på cliche webserveren!
Avatar billede fangel Nybegynder
26. november 2003 - 15:32 #17
hmmm - det er nok fordi du har lavet noget der kører på specifikke opsætninger... prøv at lave det om så det kører efter "register_globals = off", "error_reporting= E_ALL" osv...

Morten
Avatar billede webmasterm Nybegynder
26. november 2003 - 15:37 #18
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede fangel Nybegynder
26. november 2003 - 15:42 #19
1) bruger $_GET[], $_POST osv arrayene til data fra inputsteder
2) bruger isset() til at cheke om variabler er sat...

og sådan... (de to er de vigtigste)

Morten
Avatar billede webmasterm Nybegynder
28. november 2003 - 19:30 #20
Forstår ikke rigtig så meget! Men har i et godt Fotogalleri? Noget allah dette : http://www.ukhampen.dk/rejsebilleder_sverige2003.htm ! Kan i finde sådan et ? Så får i 200 point! Man skal bare sætte billederne ind i en mappe også laver den sådan et opstilling med billeder også når man trykker på billedet kommer den op i en større størrlse !
Avatar billede webmasterm Nybegynder
11. december 2003 - 18:24 #21
Nå men jeg lukker... Er igang med en server.. Og har fundet et udmærket system... Men ellers tak for hjælpen..
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester