Avatar billede johnbr Seniormester
28. november 2003 - 07:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

trådløst på internettet

Vi har et lille netværk med 3 computere, hvor vi har behov for at kunne opkoble gæsters bærbare pc'er på internettet fra forskellige steder i huset.

Hvordan laver man en trådløs opkobling på et bestående adsl netværk.
jeg forestiller mig noget med en sender og et stik, som placeres i gæstens netkort??

det er væsentligt, at der ikke skal nogen konfiguration til, hver gang en gæst skal bruge opkoblingen.
Idag kan de via deres netkort koble sig på netværket fra et fast stik uden problemer

Hilsen
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2003 - 08:11 #1
Du skal jo have fat på et sæt med en trådløs bredbåndsrouter og netkort. Sidstnævnte fås så vidt jeg ved endda som en lille box der tilsluttes via USB.

Hvis det skal være frit tilgængeligt kører du uden kryptering hvilket jeg ikke vil anbefale dig, da alle så vil kunne koble sig på dit netværk. Køb et sæt der understøtter WPA kryptering og brug dette. Giv evt. dine brugere den nødvendige passwordinfo. Er det de samme brugere der kommer kan I jo nøjes med at sætte det op en gang :)

Så smækker du den ny router på din ADSL. Du skal nok lige ind og konfigurere routeren hvilket du i de fleste moderne routere kan tilgå via en webbrowser. (Det står i manualen til routeren) og kortet på din PC og så er den i princippet ikke længere.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2003 - 08:17 #2
Se evt på www.topcom.dk efter diverse trådløst udstyr. Der er selvfølgelig også mange andre så kig dig omkring.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2003 - 12:05 #3
johnbr > Er du kommet op at køre trådløst? Eller er du kørt fast et sted?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester