Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:14 Der er 66 kommentarer og
1 løsning

genstart fordi der er rpc fejl

Jeg har nu prøvet 2 gange hvor jeg får et vindue hvor der står
din computer lukkes nu pga. at RPC slukkede uventet!

Hvad skal det betyde og hvad kan jeg gøre
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:15 #1
sorry nu ved jeg ikke om jeg sat den forkert men hjælp mig hvis i kan plz
Avatar billede chalde Seniormester
29. november 2003 - 20:15 #2
Du har formentlig fået blaster:
http://www.eksperten.dk/spm/386329
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:15 #3
Du har fået besøg af blaster ormen

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

luk først Dcom http://grc.com/dcom/
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart
læs mere om dcom her : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom


Windows har nogle huller, som blaster og andre virusser angriber igennem,
de kan lukkes ved at hente samtlige opdateringer på windows update


Hent alle opdateringerne på windowsupdate :
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp


Så er der lukket af for yderligere angreb af blasterormen,


Derefter skal vi fjerne ormen manuelt, da hverken blasterfix eller stinger tager den mere..

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.


DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...


Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede chalde Seniormester
29. november 2003 - 20:16 #4
Mit skulle ikke have været et svar. Så hvis mit hjælper, behold dine point.
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:16 #5
hmm har lige formateret idag
Avatar billede chalde Seniormester
29. november 2003 - 20:17 #6
Så er det fordi du ikke har opdateret windows. Blaster hopper ind gennem et sikkerhedshul, som bliver rettet/lukket når du opdaterer windows.
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:20 #7
Efter en opdatering tager det omkring 2 minutter, så har man blaster, hvis dcom ikke er lukket og windows ikke opdateret
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:21 #8
hvordan fjerner jeg den helt ?
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:23 #9
Følg min vejledning.

Den sidste måned er det kun hijackthis, der kunne tage den.

Hverken blasterfix eller stinger finder den.
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:24 #10
hmm vil ikke ikke gerne hjælpe mig lidt

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:25 #11
Ja, følg vejledningen nøje og til sidst læg den log herind, så tjekker jeg den og fortæller dig hvad du skal slette.
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:26 #12
jamen der står at de kigger på den
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:26 #13
okay jeg er lige igang med at opdatere
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:26 #14
Ja, jeg/vi kigger/tjekker den
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:27 #15
arlet bliver du til jeg har fået den væk ?
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:29 #16
Til den bitre ende, det er helt sikkert
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:30 #17
okay mange tak
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:30 #18
i øjeblikket står der

Eksperten - Blaster
168      -      0
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:32 #19
det tager altså lige lidt tid at opdatere
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:33 #20
Vi har hele aftenen*S*

For hvis du ikke opdater, og vi fjerner den, så er den der igen næste gang du går på nettet
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:34 #21
hvad er det for noget dcom ?
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:35 #22
Følg vejledningen.

Det er et sikkerhedshul microsoft har glemt at lukke..
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:36 #23
jamen er det, det jeg lukker ved at opdatere
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:37 #24
Nej, det er andre sikkerhedshuller*S*
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:37 #25
ja men jeg kan ikke downloade det
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:38 #26
Downloade hvad??
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:38 #27
det der dcom
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:39 #28
eller skal man ikke hente det
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:40 #29
Så gør sådan

Du kan også lukke dcom manuelt:
Start->Kør Dcomcnfg.exe
Component Services->Computers->My Computer
Højreklik på My Computer og vælg properties
Vælg det faneblad som hedder default properties, og fjern alle flueben.
Avatar billede chalde Seniormester
29. november 2003 - 20:41 #30
eller hent:
http://www.grc.com/files/DCOMbob.exe
og luk cha dette
Avatar billede chalde Seniormester
29. november 2003 - 20:42 #31
Tror du kom til at lukke lidt hurtigt.
Opretter lige et spg med point.
Så kan i selv vælge hvem der skal have dem.
Tror godt arlet vil blive og hjælpe videre her.
Avatar billede chalde Seniormester
29. november 2003 - 20:43 #32
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:44 #33
ups det var og så ham der skulle have dem
Avatar billede chalde Seniormester
29. november 2003 - 20:45 #34
Så bare lad arlet fortsætte her. Han kan bare smide et svar i mit spg.
Er ret sikker på han får den renset.
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:47 #35
Det håber jeg*S*

Venter med at hente pointene til du er ren..
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:48 #36
okay arlet det må du sørme undskylde må have trykket forkert
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:49 #37
det tager godt nok lang tid med alle de opdateringer
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:51 #38
Helt i orden, ja, det tager meget lang tid..
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:51 #39
det var kun de der vigtige opdateringer jeg skulle tage ikke ?
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:51 #40
jeg er en meget utolmodg mand :D
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:52 #41
Jo, til at starte med, specielt service pack1 er meget vigtig
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:52 #42
dem har jeg taget
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:52 #43
venter bare på de er færdige
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 20:52 #44
ok
Avatar billede kenp Novice
29. november 2003 - 20:54 #45
arlet hent point i det link chalde har smidt!
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 20:54 #46
kan jeg godt gøre det med Dcom efter jeg har hentet opdateringerne ??? for den vil ikke nu
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 21:01 #47
ja. http://www.grc.com/files/DCOMbob.exe og tryk på kør.

tryk på fanebladet Dcombulate me og så tryk på disable dcom og exit og genstart
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 21:02 #48
okay
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 21:12 #49
nå men jeg skriver når den er færdig med at opdatere
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 21:13 #50
Det er bare i orden
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 21:23 #51
den er nu igang med at afslutte
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 21:40 #52
jeg har nu downloadede spybot og opdatere det nu
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 21:41 #53
ok
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 21:47 #54
okay hvad gør jeg!!!
spybot går i stå hver gang jeg vil opdatere det
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 21:48 #55
29-11-2003 21:40:29 downloadet opdateringsfil (http://security.kolla.de/updates/spybotsd.ini)
29-11-2003 21:41:38 downloadet opdateringsfil (http://security.kolla.de/updates/spybotsd.ini)
29-11-2003 21:42:17 downloadet opdateringsfil (http://security.kolla.de/updates/spybotsd.ini)
29-11-2003 21:43:44 downloadet opdateringsfil (http://security.kolla.de/updates/spybotsd.ini)
29-11-2003 21:46:30 downloadet opdateringsfil (http://security.kolla.de/updates/spybotsd.ini)


det er logen fra spybot
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 21:48 #56
så skal du trykke på den lille pil og hent fra usa

Så skulle det virke*S*
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 21:50 #57
kan ikke se nogen pil
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 21:51 #58
jo nu henter den
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 21:51 #59
godt.
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 21:56 #60
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:56:19, on 29-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Henningsen-\Skrivebord\Downloads\spybot\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.dll,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37954.4735416667
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 21:56 #61
sådan
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 21:58 #62
Ja, hvor meget slettede spybot??
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 21:58 #63
12 eller 13 bots
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 22:02 #64
hvad skal der så ske ?
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 22:05 #65
Din computer er ren!!!

Spybot fjernede din blaster..

Den skulle ikke starte om mere??

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede henningsen- Nybegynder
29. november 2003 - 22:06 #66
mange mange mange tark arlet
Avatar billede arlet Juniormester
29. november 2003 - 22:09 #67
Velbekommen
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester