Avatar billede swat Nybegynder
30. november 2003 - 21:39 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Min maskine boot efter kort tid på internettet.

Nå jeg har logget på internette og eks. min outlook express henter mail, så efter kort tid 2-5 min kommer
der en pop up box der fortæller at nu lukker maskine ned og jeg har 60 sec. til at lukke mine vinduer ?
der står noget om det er NT Authorety / system der gør det ??
Hvad kan være galt ? maskinen booter derefter og virker normalt igen indtil jeg går på internettede igen ??

Nogle der har en ide ?
Avatar billede swat Nybegynder
30. november 2003 - 21:40 #1
ps den er med windows XP sp1 dk
Avatar billede Slawomir Seniormester
30. november 2003 - 21:40 #2
Du er den heldig eger af blaster virus. Tillykke ;-)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
30. november 2003 - 21:41 #3
Søg på Blaster worm her på exp.
Du er ikke den første der har haft den...
Avatar billede Slawomir Seniormester
30. november 2003 - 21:42 #4
hvis jeg ikke tager fejl så ser det således ud. http://www.sophos.com/images/viruses/blastera.gif
Har jeg ret ? :-)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
30. november 2003 - 21:47 #5
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. november 2003 - 21:48 #6
først går du i kør og skriv shutdown -a
Så skal du køre stinger: http://vil.nai.com/vil/stinger/
Og hjælper det ikke kører vi en hijackthis. Men prøv lige det andet først
Avatar billede Slawomir Seniormester
30. november 2003 - 21:55 #7
ao >> kan stinger også fjerne den?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. november 2003 - 22:19 #8
ja det skulle den bestemt meget gerne gøre.
Avatar billede Slawomir Seniormester
30. november 2003 - 22:21 #9
ok. tak for det :-)
Avatar billede logbuilders Mester
01. december 2003 - 09:38 #10
Jeg har haft samme problem med XP - ved at opdatere programmet fra MS er problemet løst - XP er i sin oprindelige version pivåbent for acces udefra.
Avatar billede swat Nybegynder
01. december 2003 - 15:35 #11
Æv desværre har i jo ret i der lå en "Lille" virus, jeg har fjernet den med
et tool fra virus112.com !
Ved i hvad der sker hvis jeg kun fjerne virusen fra min egen profil og ikke ved at starte den op i fejlsikker tilstand ?

Hvordan har jeg fået sådan virus ? er det kun via email eller ?

Hvis jeg ikke opdater XP med patchen vil den så stadivæk komme tilbage eller kun hvis jeg får den tilsendt igen ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. december 2003 - 16:10 #12
Før man fjerner virus, så skal man deaktive sin systemgendannelse hvis man da ellers kører med enten ME el. XP Gør man ikke det, så vil virus gendanne sig efter genstart.
Det betyder ikke så meget om du fjerner virus fra fejlsikret tilstand eller ej.

Ja hvis du ikke opdaterer XP så vil du få det samme igen, måske har du endda allerede fået det igen lige nu. Det går hurtigt uden den patch. Du kan også gøre det at du deaktiver Dcom, som er herigennem at blaster kommer. Du kan finde det her: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom
Og så skal du lige en tur ud og onlinescanne for virus og spyware. Det kan du også gøre fra vores hjemmeside: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Til venstre ligger X-Cleaner som skanner for spyware, til højre Panda som onlinescanner for virus.
Avatar billede swat Nybegynder
05. december 2003 - 14:47 #13
oki takker for hjælpen ! det er lidt svært når den lukker internettet konstant :-) men er nu virus fri igen !
Avatar billede arlet Juniormester
05. december 2003 - 14:51 #14
1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester