02. december 2003 - 13:01Der er
9 kommentarer og 1 løsning
Lydkort og "fuld duplex"?
Jeg skal igang med internet-telefoni via wanna-phone.com. De anbefaler at man har et "fuld duplex"-lydkort. Jeg er ikke ekspert på dette område, men har onboard lyd - der står "C-Media AC97 Audio Device" i mit system...er det det?
Full duplex er ikke kun for netværksforbindelsen som andersenph skriver. For et lydkort betyder det, at man kan afspille og indspille på samme tid - sådan lidt firkantet sagt. Snakke "i munden på" hinanden i en telefonsamtale. Og det kan mit Realteck AC97 ikke klare, og tror ikke at nogen AC97 iøvrigt kan. Der er ingen settings for full duplex. Det kræver et "ægte" lydkort som ikke nødvendigvis koster en formue. Men du skal gå efter et med Full duplex.
Tror nu det er de fleste AC97-lydkort der kan klare full dublex. Synes faktisk det lyder underligt at det førnævnte Realtek ikke kan, da half duplex er noget som hører fortiden og gamle ISA-lydkort til. Mine AC97-kort i hhv en bærbar og en stationær kan begge, mit SB Live! kan, selv mit gamle ESS Audiodrive ISA kan.
Nå men der er jo lidt uenighedhed om hvorvidt onboard lyd understøtter full duplex eller ej. --ust>> hvilket bundkort har du? Så må vi jo se om vi kan finde manualen til det for nærmere gennemsyn.....
Og nej, det er ikke de fleste AC97 der kan full duplexe...
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.