Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
03. december 2003 - 23:28 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Langsom hastighed

Hej jeg sidder i store problemer....
mit internet suger for sygt dvs. at min hastighed er ca. det kvarte af hvad jeg betaler for... er der nogen der kender til dette evt. ved hvad man kan gøre for det bliver bedre?? jeg er den stolte ejer af en 1 mbit linje som opføre sig som en 128 kbit linje jeg ligger og downloader med 5-10 kbps og jeg kan ikke bruge den til noget af det jeg normalt bruger den til fx. onlinegaming og download

plz hjælp hvis i ved noget om dette det er ved at drive mig til vanvid

på forhånd tak
Avatar billede yian69 Nybegynder
03. december 2003 - 23:34 #1
Bor du langt ude på landet?
Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
03. december 2003 - 23:37 #2
nej jeg bor ca. 3 km fra faaborg hvor serveren/antennen står. Og det har aldrig været noget problem så jeg fatter ikke hvorfor det pludselig er dukket op !!!
Avatar billede yian69 Nybegynder
03. december 2003 - 23:43 #3
Ok, hvis du ikke har haft problemer før, lyder det underligt.
Jeg har også 1 mbit og det er da, få gange den går ned i 30 kbps, men det skyldes nok mere, hvor meget traffik der er på nettet og som regel er den oppe og køre igen, næste dag
Avatar billede yian69 Nybegynder
03. december 2003 - 23:48 #4
Er din computer ren for Hijacks?
Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
03. december 2003 - 23:54 #5
Hmm tænker du på spyware ??? for det er jeg ikke sikker på det er lang tid siden jeg har tjekket. Men den hastighedsnedsættelse er meget unaturlig da det er så langt nede, jeg kan ikke endgang spille fx. CS da det bare ikke er hurtigt nok, og jeg må sige at det er ved at pisse mig af. jeg har lavet en Dualboot og prøvet med win2k men der var ingen forskel så jeg tror det må ha noget at gøre med Stofa menda jeg skriv til dem hanviste de mig bare til en hastighedsmåler som gav det sammen resultat som jeg havde i forvejen
Avatar billede yian69 Nybegynder
04. december 2003 - 00:18 #6
Jo, jeg tænker på spyboot og Hijackthis, jeg har selv prøvet det engang, hvor der var en kanon forskel bagefter, jeg havde kørt disse tjek´s, men som du selv skriver, du har kørt dualboot osv. så burde det ikke være det, der er problemet.
Jeg har fulgt lidt med på andre spørgsmål omkring, hváfor en udbyder, er den hurtigste og der er stofanet ikke blandt dem som får góe karakterer
Avatar billede arlet Juniormester
04. december 2003 - 08:22 #7
VI kan da lige tjekke for snavs

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.


Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
04. december 2003 - 11:44 #8
Ok tak begge to jeg prøver det når jeg kommer hjem. kl. 16.30 så sender jeg loggen herind.. håber det hjælper. kan det evt. have noget at gøre med mine kabler  ?? de er trukket under mit hus hvor der nemt kan være frost om natten kan dette have noget med sagen at gøre `? grunden til jeg spørger er at det jo er indendørs kabler men jeg ved ikke om det kan have indflydelse jeg skriver tilbage når jeg kommer hjem
Avatar billede anddk Praktikant
04. december 2003 - 12:46 #9
Kan ikke installere hijackthis da der mangler en dll fil.

Skulle det ikke kunne køre på 98 ?
Avatar billede arlet Juniormester
04. december 2003 - 12:49 #10
Det kan den godt.

har du hentet den, er det når du skal åbne det eller hvor er det det sker??
Avatar billede anddk Praktikant
04. december 2003 - 12:53 #11
Jeg har hentet den 2 forskellige steder fra. Har udpakket den og når jeg dobbeltklikker på filen for at installere, kommer den bare med at der mangler en dll fil.
Avatar billede arlet Juniormester
04. december 2003 - 12:54 #12
hvilke dll fil mangler
Avatar billede anddk Praktikant
04. december 2003 - 13:01 #13
MSVBVM60.dll
Avatar billede arlet Juniormester
04. december 2003 - 13:02 #14
Avatar billede arlet Juniormester
04. december 2003 - 13:02 #15
Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
04. december 2003 - 17:55 #16
Hej igen sorry jeg er lidt sent på den, men her er den log jeg fik efter at have brugt HijackThis hvis dette siger jer noget så svar endelig!!!

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 16:53:33, on 04-12-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
D:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
D:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
D:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
D:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Programmer\WinRAR\WinRAR.exe
D:\DOCUME~1\CaRN\LOKALE~1\Temp\Rar$EX21.127\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://212.10.10.20/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: UserInit=D:\WINDOWS\System32\Userinit.exe
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - D:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - d:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - D:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - d:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "D:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] D:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "D:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "D:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Startup: Ultra Virtual Desktop.lnk = D:\Programmer\Lyrics Finder\Ultra Virtual Desktop\UVDesktop.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://D:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://D:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://D:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://D:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page - res://D:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: PopupPopper Control Panel (HKLM)
O16 - DPF: {0A7F4407-A1C8-496A-9670-F13370CAAACC} (SysReg_DK Control) - http://81.19.245.211/system/SysREG_DK.cab
O16 - DPF: {15B782AF-55D8-11D1-B477-006097098764} (Macromedia Authorware Web Player Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/authorware/awswaxf.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/swdir.cab
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.installengine.com/engine/isetup.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
04. december 2003 - 17:57 #17
Der ligger en enkelt bandit, ellers er loggen ren

Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle derefter skal du åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :


F2 - REG:system.ini: UserInit=D:\WINDOWS\System32\Userinit.exe


Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
04. december 2003 - 18:06 #18
Here it goes

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 17:06:15, on 04-12-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
D:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
D:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
D:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
D:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\DOCUME~1\CaRN\LOKALE~1\Temp\Rar$EX00.182\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://212.10.10.20/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - D:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - d:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - D:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - d:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "D:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] D:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "D:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "D:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Startup: Ultra Virtual Desktop.lnk = D:\Programmer\Lyrics Finder\Ultra Virtual Desktop\UVDesktop.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://D:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://D:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://D:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://D:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page - res://D:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: PopupPopper Control Panel (HKLM)
O16 - DPF: {0A7F4407-A1C8-496A-9670-F13370CAAACC} (SysReg_DK Control) - http://81.19.245.211/system/SysREG_DK.cab
O16 - DPF: {15B782AF-55D8-11D1-B477-006097098764} (Macromedia Authorware Web Player Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/authorware/awswaxf.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/swdir.cab
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.installengine.com/engine/isetup.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
04. december 2003 - 18:09 #19
Ellers er det en ren log, så du kan godt aktiver din systemgendannelse igen

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende freeware programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
04. december 2003 - 18:13 #20
Jeg kunne kysse dig ;D mit net har aldrig kørt bedre, du er da for ginial ca. 1 mbit ned og ca. 250 kbit op. tak skal du ha. kan det lade sig gøre at gi flere point's for det var fanme klasse
Avatar billede anddk Praktikant
04. december 2003 - 19:36 #21
Jeg har også fået det til at køre efter jeg hentet vbrun60sp5.exe.

Hvordan så du at "hejjegheddercasper" havede en bandit i sin log ??
Avatar billede arlet Juniormester
04. december 2003 - 21:45 #22
hejjegheddercasper-> Det var godt det lykkes..

Man skal selvfølgelig have den hastighed man har betalt for*S*

Hvis du har lyst til at give flere point, skal du oprette et nyt spørgsmål med overskriften point til arlet og så ref:http://www.eksperten.dk/spm/435728.

anddk-> Du skal lægge din log i sikkerhed/virus kategorien, så kigger jeg på den, for det er der disse spørgsmål hører til.

Uden af have set din log er det umuligt at sige hvad der er problemet, det kan være alt, men kom med loggen, så tjekker jeg også din*S*
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester