Avatar billede or.han Nybegynder
04. december 2003 - 18:34 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

DI-604 router virker nogle gange

HEJ!
Jeg har for et par dage siden købt en D-link DI-604 router. Inden jeg fik den kørte mit internet glimrende men nu når jeg har koblet to pc'er på, forsvinder forbindelsen og jeg skal så genstarte mit modem. Hvorfor gør den det?? Det sker på begge pc'er samtidig....
HELP ME!!
PS: jeg har flex-rate
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 18:45 #1
du skal opdatere Firmwaren til Routeren - det er et kendt problem når man har dynamsik IP - men du har vel familie-opkobling så du må have flere på på en gang ?
Avatar billede nmh Nybegynder
04. december 2003 - 18:45 #2
Er der ikke noget om at det kræver et "familie abonnement" at have flere computere tilsluttet hos Stofa?
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 18:52 #3
jo - men man er ikke afskåret fra at benytte en router (man skal bare have abonnementet i orden)
Avatar billede or.han Nybegynder
04. december 2003 - 19:35 #4
jo jeg har familie-opkobling...
hvad mener du med at jeg skal opdatere firmwaren
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 19:42 #5
Se nedenunder routeren om ikke det er en d-revision

vedledning i at læse mærkat her: http://www.d-link.com/products/support.asp?pid=62#firmware)

Det danske site:
http://www.dlink.dk/support/supportdb.asp
Avatar billede or.han Nybegynder
04. december 2003 - 19:43 #6
nååh jeg har hentet firmwaren men der er to filer med... og når jeg går ind i installationsfilen står der IP og password
men hvilken ip og hvilken kode skal jeg skrive
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 19:45 #7
det gøres via det web-interface som du også bruger til at indstiller routeren med denne adresse: http://192.168.0.1
Avatar billede or.han Nybegynder
04. december 2003 - 19:46 #8
hvordan skal jeg vide om det er en d-revision når den ikke er der??
Avatar billede or.han Nybegynder
04. december 2003 - 19:49 #9
under min står der:
HW:D1
FW:3.01

inde på det link du viste står der jo abc og e-revisioner
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 19:50 #10
hmmm... så ville jeg nok gætte på at det er en D, men gå lige ind via http://192.168.0.1 - i min Netgear kan jeg se firmware-nr - det skulle du ogspå gerne kunne !
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 19:50 #11
Avatar billede or.han Nybegynder
04. december 2003 - 19:54 #12
i den der setup wizard skal jeg så vælge dynamisk IP??
Avatar billede or.han Nybegynder
04. december 2003 - 19:57 #13
kan du ikke lige helt præcist fortælle hvad jeg skal gøre i det jeg downloadede og det på nettet....
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 20:06 #14
Prøv lige at logge ind i routeren og se om ikke der er en vejledning vedr firmwareupdate derinde
Avatar billede or.han Nybegynder
04. december 2003 - 20:09 #15
der står det her:
Firmware Upgrade
You can upgrade the firmware of the device using this tool. Make sure that the firmware you want to use is saved on the local hard drive of the computer. Click on "Browse" to search the local hard drive for the firmware to be used for the update. Upgrading the firmware will not change any of your system settings but it is recommended that you save your system settings before doing a firmware upgrade.
Avatar billede squashguy Nybegynder
04. december 2003 - 20:10 #16
Har du genstartet modemet (taget det fra strøm) efter du har sat routeren på?
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 20:13 #17
-> squashguy : det er jo netop det han bliver nødt til for at genskabe forbindelsen.

-> or.han: dvs. unzip den dowmloadede fil og via den browser funktion som du finder derinde finder du frem til den .bin fil og klikker på "opdatér" eller hvad der nu står
Avatar billede squashguy Nybegynder
04. december 2003 - 20:15 #18
Okay det gik lidt hurtigt. Læste det som om han slet ikke havde fået routeren til at virke :)
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 20:16 #19
- kender det ...        ;-)
Avatar billede or.han Nybegynder
04. december 2003 - 20:26 #20
jeg unzipper mappen... så er der to filer... en .exe fil og en .bin fil... så går ind på firmware og vælger .bin filen fra gennemse.. når jeg trykker på apply står der så invalid upgrade filer
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 20:40 #21
hhmmm...prøv lige med exe
Avatar billede or.han Nybegynder
04. december 2003 - 21:01 #22
der gider den heller ikke
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 21:06 #23
kan du se hvilken firmwareversion som er på routeren nu (se i din webbrowser via http://192.168.0.1 !)
Avatar billede or.han Nybegynder
04. december 2003 - 21:18 #24
ja der står 3.01
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 22:59 #25
hhmm... ved ikke lige hvad der så kan gøres....
Avatar billede or.han Nybegynder
28. december 2003 - 16:42 #26
jeg har kontaktet stofa og jeg skal få et nyt modem. ellers tak for jeres svar...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester