Avatar billede skovtrold Nybegynder
08. december 2003 - 12:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Placering i recordset ved paging

Jeg har et recordset med +1000 emner og benytter paging, det fungerer fint.
F.eks. "SELECT * FROM tbl_Tabelnavn ORDER BY dtmDateCreated"
Men nu har jeg behov for at starte min paging ved et bestemt emne inde midt i mit recordset, f.eks. hvor id = 2345 eller lign. - hvorfra man så kan bladre frem eller tilbage.

Jeg går ud fra det er
RS.AbsolutePage = X
jeg skal bruge, men hvordan finder jeg X når man skal starte ved et bestemt emne?
Avatar billede skovtrold Nybegynder
08. december 2003 - 12:54 #1
Revideret spørgsmål:
Jeg har nu løst det ved at først løbe samme recordset igennem og finde værdien af hhv. "RS.AbsolutePosition" og "RS.AbsolutePage", og efterfølgende åbne recordset'et igen med disse værdier - på denne måde begynder min paging det korrekte sted.
Måske ikke performance-mæssigt den mest optimale løsning, men det virker. Kender du en bedre måde, hvor jeg undgår at åbne mit recordset to gange, får du pointene...
Avatar billede helmet Nybegynder
08. december 2003 - 17:47 #2
Uden at det er noget jeg selv har eksperimenteret meget med, kunne du vel bruge recordsættets filter metode.
Fx.

rs.Filter = "ID = 35"
iAbsolutPage = rs.AbsolutePage
lAbsolutPosition = rs.AbsolutePosition
rs.Filter = ""
rs.AbsolutePage = iAbsolutPage
rs.AbsolutePosition = lAbsolutPosition
Men lige om det performeret vildt bedre ved jeg ikke men lidt burde det da gøre.
Avatar billede skovtrold Nybegynder
09. december 2003 - 10:35 #3
helmet, vil du lige skrive noget og markere det som "svar", så du kan få point. Det virker fint med RS.Filter - og så har jeg sparret et db-kald.
Avatar billede helmet Nybegynder
09. december 2003 - 10:51 #4
Selvfølgelig :)