Avatar billede emilt Nybegynder
08. december 2003 - 12:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ustabil opkobling

Jeg har problemer med min internetopkobling, næsten hver gang jeg går ind på en ny adresse melder mit Internet Explorer (6.0) "The page cannot be displayed" osv., hvis jeg så opdaterer 1-2 gange kommer siden som regel frem. Endvidere går nettet indimellem ekstremt langsomt. Dette har stået på i et par uger nu. Min internet opkobling er webspeed, som er koblet via et lokalnetværk med 2 andre computere. De 2 andre computere har samme problem. Tempfilerne er slettede. Kan vi gøre noget...?
Avatar billede arlet Juniormester
08. december 2003 - 12:54 #1
Tjekker lige for snavs

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.


Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede anuseren Nybegynder
08. december 2003 - 12:55 #2
prøv at gå ned i "start - kør"

og skriv:

ping tv2.dk -t <enter>

den står hvert sekund og spørger tv2.dk om den er der. Hvis du får svar hele tiden, så virker dit internet fint, og det er din computer den er gal med.

Hvis den timer ud engang imellem, så skal du kigge i dit netværk/router/modem/udbyder.
Avatar billede emilt Nybegynder
08. december 2003 - 13:04 #3
arlet: Tak, vent lige et øjeblik så prøver jeg det du siger, er straks tilbage!
anuseren: den står og blinker som den skal og 10 sekunder efter lukker vinduet ned af sig selv.
Avatar billede emilt Nybegynder
08. december 2003 - 13:28 #4
Så langt så godt, her er logfilen så:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 13:26:36, on 08-12-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Wireless Desktop\MOUSE32A.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\PROGRA~2\PANICW~1\POP-UP~2\PSFree.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Program Files\iMesh\Client\iMeshClient.exe
C:\Documents and Settings\Emil\Mig\Blandede installationsfiler mm\HideWin.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Emil\Desktop\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [LWBMOUSE] C:\Program Files\Wireless Desktop\MOUSE32A.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] "C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PopUpStopperFreeEdition] "C:\PROGRA~2\PANICW~1\POP-UP~2\PSFree.exe"
O4 - Startup: iMesh.lnk = C:\Program Files\iMesh\Client\iMeshClient.exe
O4 - Startup: Reboot.exe
O4 - Startup: Shortcut to HideWin.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Wireless Desktop.lnk = C:\Program Files\Wireless Desktop\MagicKey.exe
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: axscanner - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: axscannerruntime - http://www.pestscan.com/scanner/axscannerruntime.cab
O16 - DPF: mscomctl - http://www.pestscan.com/scanner/mscomctl.cab
O16 - DPF: msvcp71 - http://download.pestpatrol.com/Downloads/Components/msvcp71.cab
O16 - DPF: msvcr71 - http://download.pestpatrol.com/Downloads/Components/msvcr71.cab
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/096af70049fea9cda222/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37862.2635763889
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
08. december 2003 - 13:35 #5
Fandt spybot meget???

Du skal i hvert fald gå ind i start - kør -  msconfig - start

Du har mange unødige ting, der starter op og bruger resourser.

Tjek dem her http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm

så genstart og se om det har ændret sig, for hastighedsnedsættelsen ligger ikke i loggen, men det kan være at spybot havde fundet noget
Avatar billede nva Praktikant
08. december 2003 - 13:52 #6
Hvad med :
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common
Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

Plejer den ikke at blive fixet - eller husker jeg forkert ?
Avatar billede arlet Juniormester
08. december 2003 - 13:55 #7
nva -> Helt rigtig, den plejer at blive fjernet, men det er ikke den der er problemet. Og den er ikke farlig*S*
Avatar billede hastek22 Nybegynder
08. december 2003 - 13:56 #8
Jeg kan se at du starter IMESH op, så det er formentligt den der sluger din båndbrede.
O4 - Startup: iMesh.lnk = C:\Program Files\iMesh\Client\iMeshClient.exe
Avatar billede arlet Juniormester
08. december 2003 - 13:59 #9
hastek22 -> Det kan det være, det er derfor jeg foreslog ham at fjerne dem fra opstarten i msconfig*S*
Avatar billede hastek22 Nybegynder
08. december 2003 - 14:08 #10
Nu så jeg ikke lige at der var "skudt med spredhagl" i det indlæg, hvorfor jeg refererede direkte til fildelingsservicen, der traditionelt trækker resourcer ud af forbindelsen når der deles filer.
Avatar billede emilt Nybegynder
08. december 2003 - 14:17 #11
Spybot fandt 15 emner som nu er afhjulpet...

jeg har fjernet cthelper og realsched i startupmanageren

Imesh er et problem, den bliver også slettet - så skidt da!

Er der ikke andet fra logfilen der er unødvendigt?
Avatar billede arlet Juniormester
08. december 2003 - 14:20 #12
Skal også væk, når du er igang
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/096af70049fea9cda222/netzip/RdxIE601.cab
Avatar billede emilt Nybegynder
08. december 2003 - 14:27 #13
Det virker sgu!
Avatar billede arlet Juniormester
08. december 2003 - 14:28 #14
Det var godt*S*

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende freeware programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, Du kan følge med hvornår programmet sidst er opdateret nederst på www.spywarefri.dk.

Det er meget vigtigt at du også holder dit windows og IE opdateret.

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester