Avatar billede -psycho- Nybegynder
15. december 2003 - 21:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Datagrid Border

Jeg kan ikke ændre mit datagrids bordere med stylesheet lige meget hvad så laver dem den 1px solid.

Vil datagrid controllen altid render datagridet med 1px solid ?. Og så være ligeglad med ting man selv har ?.

Jeg prøver at ændre border-bottom på headeren til:

border-bottom: solid 5px black;

Hvis jeg prøver at ændre text farven så virker det fint så det er ikke css der er noget galt med.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
18. december 2003 - 21:14 #1
er der virkelig ingen som kan hjælpe med det ?.

Nå nu har jeg sat point op til 200 istedet. Så må jeg jo se om der så er nogen som vil/kan hjælpe :).
Avatar billede frydenholm Nybegynder
02. januar 2004 - 16:09 #2
Jeg ved at du kan ændre det i codebehind for hele tabellen/datagrid

DataGrid1.BorderWidth = Unit.Pixel(0)

Hvis ikke det helt er det du skal bruge, må du lige skrive igen.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
02. januar 2004 - 18:42 #3
Gridet skal være på 1px undtagen bottom på headeren som skal være 5px
Avatar billede frydenholm Nybegynder
03. januar 2004 - 15:48 #4
I din code-behind kan du onItemDataBound finde din header og give den en specifik style. Noget i den her retning
if (e.Item.ItemType == ListItemType.Header){
    e.Item.Cells[0].Style.Add("Border-bottom","solid 5px black")    //e.Item.Style.Add("border-bottom", "solid 5px black");
}
Bemærk at den nederste udkommenteret kode ikke virker. Så lige umiddelbart skal det gøre for hver enkelt celle. Jeg har til test kun lige brugt en kolonne. Et andet muligt alternativ jeg ikke lige har afprøvet er, at henvise til en style (fra samme if sætning) der f.eks. hedder .header i et css. Dette kan gøres som i nedenstående (med forbehold for småfejl, da det ikke er afprøvet)

e.Item.CssClass = "header";
i html koden vil det så se således ud <tr class="header">
så i dit stylesheet skal du definere en headerstyle med de borders der skal anvendes.

Håber nogen af ovenstående ideer kan hjælpe.
Avatar billede frydenholm Nybegynder
05. januar 2004 - 21:33 #5
Har du løst problemet?
Avatar billede frydenholm Nybegynder
10. januar 2004 - 20:29 #6
Kan du ikke lige melde ud om du har fået det til at virke?
Avatar billede frydenholm Nybegynder
22. januar 2004 - 21:33 #7
Siden spørgsmålet ikke er lukket endnu går jeg ud fra at det stadig ikke virker??
Avatar billede -psycho- Nybegynder
08. februar 2005 - 20:03 #8
Hmm havde glemt alt om den her..
Men fik vidst aldrig det til at virke og valgte en anden måde.
Men Lukker den nu