Avatar billede -johnny- Nybegynder
16. december 2003 - 21:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computer der ikke vil starte op..

Heysa...

Har en computer der ikke vil vise noget på skærmen.
Har prøvet at skifte bundkort og Gfx kort, men uden held...

Det lyder heller ikke rigtigt som om der er gang i HDDen.

Kan det være CPUen ?
Avatar billede -johnny- Nybegynder
16. december 2003 - 21:30 #1
PS. PSUen giver nok strøm...
Avatar billede chatonline Nybegynder
16. december 2003 - 21:37 #2
Ram...
Avatar billede chatonline Nybegynder
16. december 2003 - 21:38 #3
Ram eller CPU.. Prøv at tage ram op og sæt dem i igen... Check om cpu køleren kører når du tænder. Hvis ik' er CPU'en brændt af.. Da den er blevet for varm..
Avatar billede -johnny- Nybegynder
16. december 2003 - 21:41 #4
Har lige prøvet med andre RAM... Det virkede ikke... CPU køleren køber fint... Kan det stadig være CPUen ?
Avatar billede -johnny- Nybegynder
16. december 2003 - 21:42 #5
køber = kører
Avatar billede chatonline Nybegynder
16. december 2003 - 21:48 #6
ja :-)
Avatar billede chatonline Nybegynder
16. december 2003 - 21:48 #7
Hmm, måske den er brændt af... Har du mulighed for at stille på volt til cpu'en..?
Avatar billede -johnny- Nybegynder
16. december 2003 - 21:54 #8
Ved jeg ikke... Hvis jeg skulle prøve, hvor skal jeg så kigge ? På bundkortet, eller ?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. december 2003 - 10:14 #9
på nogen hdér...er der en lille lampe(diode), der tænder når den kører, men du vil i hvert fald kunne hører det.
Er der nogle beep lyde fra bundkortet..?
har du sat grafikkortet ordentlig i...det skal helt ned..??
Har du jumpet hdén, og de andre drev rigtigt--??
Nogle gange kan komme til at vende cpuén forkert/el. køleren..prøv at vende den, også stikket til køleren skal sidde rigtigt, da cpu vil se det som varme problem, hvis det ikke er rigtigt monteret, selvom den kører.
Og alle jumpere sidder rigtigt på mb..??
kan du komme ind i bios..??
Så check om der er rpm.på køleren..
Avatar billede -johnny- Nybegynder
18. december 2003 - 14:34 #10
Computeren har kørt før... Men en dag ville den bare ikke starte op... Alle jumpere sidder rigtigt... Men det lyder ikke som HDDerne starter op... CPU køleren kører også fint... CPUen sidder også som den skal... Det kan vel næsten kun være CPUen der er røget sig en tur ? Kan sq ikke rigtigt komme på andet...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. december 2003 - 16:30 #11
surt..men har du en anden kan du jo finde ud af det..O)
Avatar billede -johnny- Nybegynder
27. december 2003 - 18:30 #12
Har fundet problemet... Det var PSU'en der var noget galt med...