Avatar billede TheJoker Juniormester
18. december 2003 - 10:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wake on lan

Jeg søger et WOL program hvor man selv kan oprette en liste over pc'er der skal kunne tændes, eller som kan søge på det netværk man har. Ergo det skal meget gerne kunne tænde 50+ pc'er. Men ikke nok med det så skal de også kunne slukkes med samme program. Må gerne være nemt og bruge. Men kom bare med bud.
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
18. december 2003 - 10:39 #1
Brug winwake.exe

F.eks fra http://www.berens-partner.de/wann/computer/wol.html

MHT at slukke PC'erne så indeholder PC99 spec og senere så vidt jeg husker kun mulighed for at tænde. Tænk hvis en virus begyndte at slukke PC'ere en masse....

For at slukke skal du benytte et fjernstyringsværktøj i Windows eller lignende. Hvilket fabrikat er dine PC'ere, hvilket OS, og er det et fast tidspunkt du skal slukke på?

MVH

Henrik
Avatar billede TheJoker Juniormester
18. december 2003 - 11:49 #2
Jamen det er til et stort firma... Og ja det er nogle bestemte tidspunkter.. Vi kan godt slukke dem ned. Men via en commando fil som er skrevet i alm notepad som så laver en omvendt form for WOL, TOL (Turn off lan he he fandt jeg lige på) nå men om ikke andet så kan de skydes ned. Men det her foregår via dos prompten og vi vil gerne have et program der er windows baseret hvor vi bare kan sætte det op til at den skal tænde kl X og slukke selv igen kl X. For nu der sidder vi og skal gøre det manuelt!

Jeg kender selv til nogle enkelte programmer men de virkede ikke efter hensigten. Jeg kender dog ikke til et der kan "skyde" dem ned som jeg kalder det. Men det burde vel findes..
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
18. december 2003 - 12:30 #3
MHT at slukke PC'erne, så er der mange velbeskrevne metoder til dette på nettet - brug scheduleren. Søg evt på Eksperten efter win98 vil ikke lukke ned :-), der likker nogle tips til en hård nedfart i Win32.

MHT at tænde dem, så har jeg brugt winwake med en parameterlise i en fil, og det virkede fint. Alternativt kan du på moderne maskiner gå ind i BIOS og sætte et auto-start tidspunkt.

Hvilket mærke HW er det?

Henrik
Avatar billede TheJoker Juniormester
18. december 2003 - 12:57 #4
Det som vi jo så søger er jo et program der kan gøre de her ting i et. For jeg kender godt det med at de kan instilles i bios.. Men det gider vi altså ikke gøre på 50-60+ computere. Så vil vi hellere installere et program på en server og så kunne styre det derfra.. Med begge ting!
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
18. december 2003 - 15:14 #5
Jeg spørger igen - hvilket HW er dette?

Hvis du bruger anerkendte mærker kan det træffe at der følger et værktøj med der kan det - f.eks IBM, HPCompaq, Siemens...

Henrik
Avatar billede TheJoker Juniormester
31. december 2003 - 01:49 #6
lukker...
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
02. januar 2004 - 13:02 #7
Hvad med lidt feedback - fik du løst problemet?

Jeg kiggede lige på de sidste par spm du har åbnet, og det her ligner et mønster.

MVH

Henrik