Avatar billede ziko Nybegynder
18. december 2003 - 12:06 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Login script

Hej
Jeg har ledt på nette efter et login script, men har ikke kunne finde et som virker på mit webhotel hos B-One.net...
Det skal være ret simpelt brugernavnet må gerne være oprettet inden så man ikke kan gøre det online.
Databasen hvis der er en skal være My SQL da B-One ikke understøtter Access. (TRÆLS)

Nogle som kan hjælpe ?

Ziko
Avatar billede ziko Nybegynder
18. december 2003 - 12:08 #1
Er forresten åben for stortset alle sporg.. Hvis det er
Avatar billede medions Nybegynder
18. december 2003 - 12:09 #2
http://www.eksperten.dk/kat/3?searchtype=txt&words=loginscript&method=and&sort=score&catid=3

Læs nogle af disse indlæg, så kan du bygge dit eget! ;-)

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
18. december 2003 - 12:15 #3
Men hvis du lige kan vente 2 min. så kan jeg da lige bygge et lille et til dig!?

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
18. december 2003 - 12:17 #4
Det er ikke testet af men prøv sådan her:

<%
    Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    objConn.Open "Driver={mySQL}; Server=ServerNavn; Option=16834; Database=DatabaseNavn;"

    strSQL = "SELECT * FROM tblBrugere WHERE brugernavn = " & Request.Form("Brugernavn") & " AND Adgangskode = " & Request.Form("Adgangskode") & ";"
    Set objRs = objConn.Execute(strSQL)

    If (objRs.BOF Or objRs.EOF) Then
        Response.Write("Dit kodeord eller brugernavn var forkert!")
    Else
        Response.Redirect("Hemmeligside.asp")
    End If
%>

//>Rune
Avatar billede ziko Nybegynder
18. december 2003 - 12:18 #5
Meget gerne.... For jeg er lidt lost med hensyn til My SQL... Der skal bare være en standard brugernavn og password
Avatar billede medions Nybegynder
18. december 2003 - 12:19 #6
Altså det du gør er at du laver en side der hedder login.asp, i den skriver du flg.:

<form action="logintjek.asp" method="post">
<input type="text" name="brugernavn">
<input type="password" name="kodeord">
<input type="submit" value="login">
</form>

og den kode som jeg skrev lige før, stopper du ind i en fil der hedder logintjek.asp

Du opretter så endnu en fil der hedder hemmeligside.asp, og i den har du alt hvad du vil ha' dine brugere skal være logget ind for at kunne se!

//>Rune
Avatar billede ziko Nybegynder
18. december 2003 - 12:21 #7
Fint.. Hvor skal jeg skrive My SQL brugernavn, password og host ?
Avatar billede medions Nybegynder
18. december 2003 - 12:22 #8
Well, det har du jo hos B-One!

Der skal du oprette en tabel der hedder tblBrugere og deri skal du lave 2 tabeller , en der hedder brugernavn og en der hedder kodeord!

//>Rune
Avatar billede ziko Nybegynder
18. december 2003 - 12:51 #9
Ohh my god... Hvordan gør man det ? Kender som sagt intet til My SQL.... ?
Jeg ved godt at jeg har det hos B-One men hvor skal det indtastes i ASP filerne ?
Avatar billede medions Nybegynder
18. december 2003 - 12:53 #10
Jeg har jo indtastet det i filerne!

Det eneste du skal gøre er at gøre det jeg skrev i indlæget "18/12-2003 12:22:04" !

Evt. ring ind til b-one og spørg hvordan du gør det, jeg tror faktis de har en vejledning til hvordan du gør!

-du skla kigge efter noget der hedder phpMyAdmin!

//>Rune
Avatar billede ziko Nybegynder
18. december 2003 - 12:55 #11
Hmm Okay det har jeg set.. Men det jeg ik php, eller det er måske lige meget ?
Avatar billede ziko Nybegynder
18. december 2003 - 12:56 #12
Men det er jo ik php... Skulle der ha stået ;)
Avatar billede medions Nybegynder
18. december 2003 - 12:59 #13
phpMyAdmin er bare et webadministrationsmodul der kan styre MySQL!

//>Rune
Avatar billede ziko Nybegynder
18. december 2003 - 13:01 #14
Okay.. Har fundet det nu... Og lukket ind så står der noget med opret ny database og så står der miniklub?mv?dk, er det så der jeg skal skrive tblBrugere ? For det virker nemlig ik
Avatar billede medions Nybegynder
18. december 2003 - 13:04 #15
Jeg vil altså ikke sidde og guide dig gennem phpMyAdmin oxo!

//>Rune
Avatar billede netro Nybegynder
18. december 2003 - 17:17 #16
;o)
Avatar billede medions Nybegynder
21. december 2003 - 16:26 #17
Thx 4 Poinz

//>Rune