Avatar billede hkm Nybegynder
18. december 2003 - 19:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lukker jeg Internet Explorer

Jeg er ikke den store VB mester, men har alligevel fået sammensat et script, hvor jeg åbner en url på følgende måde:

dim WshShell
set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.run "c:\windows\system32\rundll32.exe url.dll,FileProtocolHandler " &url

Det virker fint som det skal, men hvordan lukker jeg explorer vinduet igen ?
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 20:09 #1
Der tror jeg ikke du kan det skal lukkes manuelt http://www.devguru.com/Technologies/wsh/quickref/wshshell.html
men hvis du vil kan du sætte en parameter på som gør at der først fortsættes når det du har åbnet er blevet lukket, se http://www.devguru.com/Technologies/wsh/quickref/wshshell_Run.html
Avatar billede medions Nybegynder
18. december 2003 - 20:35 #2
Det gør du sådan her:

Dim IE
Set IE = CreateObject("InternetExplorer.Application")
IE.navigate "www.google.com"
IE.visible=1 ' ignore this line if you dont want the browser to be visible
' let the page load
Do while IE.busy
loop
Do While UCase(IE.Document.readyState) <> "COMPLETE"
    WScript.Sleep 100
  DoEvents
Loop
'now close ie
IE.Quit
set IE=nothing
'code ends

Her åbner scriptet en URL og lukker det nuværende!

//>Rune
Avatar billede hkm Nybegynder
19. december 2003 - 08:59 #3
Hej Rune !
Det var lige hvad jeg skulle bruge, 1000 tak for det.
God weekend ;o)

Henrik
Avatar billede medions Nybegynder
19. december 2003 - 09:08 #4
Anytime :)
Tak i lige måde!
Thx 4 Poinz

//>Rune