Avatar billede slot Nybegynder
23. december 2003 - 01:11 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Skærm i sort? Har prøvet næsten alt?

Hejsa.

Jeg har et mega problem! Jeg vil så gerne spille, men når jeg går ind i et spil (Warcraft eller Counter-Strike f.eks.) går skærmen bare i sort?! Jeg har ikke installeret noget, jeg kan huske, det skete bare pludseligt.

Jeg overclocker ikke, eller bruger nogen form for "100-fps-programmer" såsom Refreshlock eller programmer som denne.

Jeg har prøvet;
At fjerne alle mine gfx drivere og installere nye. Det hjalp ikke.

Jeg vil seriøst gerne spille igen :)

På forhånd tak, Christian Slot.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. december 2003 - 01:57 #1
Styresystem ?
Avatar billede slot Nybegynder
23. december 2003 - 02:02 #2
Windows XP
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. december 2003 - 02:05 #3
Har du forsøgt med en systemgendannelse og det ikke har hjulpet, kan du prøve nedenstående.

Det vil rette op på småfejl i filsystemet !

Start - Kør - og skriv så i promten -    sfc /scannow

Husk mellemrummet mellem    sfc og /

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. december 2003 - 02:06 #4
Ved systemgendannelse skal du vælge den dato der ligger tættest på nu, men FØR det holdt op med at virke !
Avatar billede slot Nybegynder
23. december 2003 - 02:17 #5
Andre muligheder?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. december 2003 - 02:20 #6
Du kunne da godt kommentere din resolutte afvisning ???
Avatar billede halifax Nybegynder
23. december 2003 - 05:35 #7
Da det skete pludseligt kan dit gfx kort være gået itu. Og geninstallation af drivere hjalp ikke.

Har du mulighed for at prøve/låne med et andet kort? Eller få dit eget kort prøvet af i en anden pc? Da du ikke har installeret andre programmer eller lavet ændring i opsætning tyder det meget på, at er (pludselig) kan være opstået en defekt i hardwaren = kortet. Er det stadig under garanti/reklamationsret bør du unersøge mulighederne den vej rundt - såfremt du på anden vis ikke finder en forklaring på dit problem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2003 - 10:05 #8
det er denne du skal bruge

http://www.entechtaiwan.net/ps.htm
Avatar billede slot Nybegynder
23. december 2003 - 11:31 #9
til hvad retaxes?
Avatar billede slot Nybegynder
23. december 2003 - 11:53 #10
Grunden til at jeg afviser dig halifax er:

jeg kan godt spille i 1½ min eller sådan ca., men så går den i sort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2003 - 11:58 #11
til at indstille dit grafikkort så den ikke går i sort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2003 - 11:59 #12
har du prøvet at installere PowerStrip, der er mange der har brugt programmet til at indstille computeren så den kan køre spil.
Avatar billede slot Nybegynder
23. december 2003 - 12:12 #13
Er der en knap der hedder "indstil gfx så den ik går i sort" ? Næppe med powerstrip.
Avatar billede slot Nybegynder
23. december 2003 - 12:31 #14
hvordan skal den indstilles?!
Avatar billede lfa Nybegynder
23. december 2003 - 12:49 #15
Har du testet din gfx kort i 3dmark ?? prøv at underclock dit gfx kort... det kan måske være det bliver for varmt, da det først er under spil det yder.
Avatar billede Diojr Praktikant
23. december 2003 - 12:58 #16
Umiddelbart lyder det som om du har et varmeproblem. Hvis kortet kører fejlfrit i Windows, men under mere belastende forhold (som f.eks spil) står af kan der muligvis være tale om en defekt køler (eller en anden defekt ved kortet).

Prøv eventuelt at checke om køleren på selve kortet kører hele tiden. På Geforce 4 oplevede jeg selv små "streger" komme henover skærmen inden kortet slog fra, pga. overophedning.

Det er ikke nødvendigt at køre refreshlock programmer for at maskinen fejler, da du kan låse fps med de medfølgende drivere fra nVidia. Har du ikke selv installeret dit kort, kan det være værd at checke om det er gjort. En helt anden mulighed er nView e.l. Har du tv-out på kortet og smit det på "dual-screen", kan der være mulighed for at kortet står af pga. den opløsning der skiftes til når du starter spillet (lyder dog lidt usandsynligt når du siger den kører 1½ min.)

Virker intet af ovenstående, så prøv evt. med et nyt kort i maskinen, og smid det nuværende i en anden maskine. På den måde kan du checke op på om det ER kortet der er problemet.
Avatar billede Diojr Praktikant
23. december 2003 - 12:59 #17
Det kunne forresten være interessant at høre dine fulde specs. :)
Avatar billede slot Nybegynder
23. december 2003 - 13:36 #18
Bundkort: QDI KuDoz 7E/333-A AMD T-bird VIA KT333
Ram: Apacer - 512 DDR333 PC333
Kabinet: Thermaltake XaserIII (windowed)
Harddisk: Seagate 80 GB - Barracuda 7200rpm - ATA100
Skærm: Philips 107E20 - 0.22 DP 3 års garanti
Køler: Thermaltake Silent viking
CPU: AMD Athlon Palomino XP 1800+ - 1533mhz 384KB SoketA
Lydkort: Creative - Soundblaster 5.1 live player - bulk
Netværk: D-Link DFE 538TX - 32 bit PCI - 10/100 MBI
Pioneer 16-speed DVD-drev
Diskettedrev: Alps - Floppy drev - sortfarvet BLACK
Tastatur: Logitec - Deluxe acces keyboard - PS2
Mus: Microsoft IntelliMouse explorer 3.0 - 3.0
Grafikkort: Daytona - GeForce 3 Ti200 - 128MB DDR - TV-out AGP
Avatar billede slot Nybegynder
23. december 2003 - 13:44 #19
Hej, jeg prøvede lige at gå ind i Counter-Strike igen. Men den blev bare sort LIGE da jeg joinede serveren.
Avatar billede slot Nybegynder
24. december 2003 - 00:15 #20
Svaret blev fundet: Jeg prøvede at sætte min brors Geforce 2 MX400 i, og da virkede det fint nok. Ergo må den være brændt sammen?