Avatar billede jytte Nybegynder
23. december 2003 - 11:58 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

bestemme focus på submitknapper

Jeg har en form på min side men to submitknapper

på den ene står der "tilbage" og på den anden "frem"

når jeg er færdig med at indtaster/vælge i formens inputfelter vil jeg gerne have at der sker det samme når jeg trykker på "Enter" som når jeg trykker på "frem".

Som det er nu er focus nemlig på "tilbage"-submit-knappen og så går jeg rent logisk den forkerte vej når jeg kommer til at trykke på Enter.

Er der nogen der har nogen forslag ?
Avatar billede fritz-79th Nybegynder
23. december 2003 - 12:32 #1
<body onload="document.forms[0].frem.focus();">
<form>
<input type="submit" name="tilbage" value="tilbage">
<input type="submit" name="frem" value="frem">
</form>
Avatar billede jytte Nybegynder
23. december 2003 - 13:47 #2
Ja det giver focus, men det løser ikke mit problem
for jeg har i forvejen en onload="document.formnavn.focus();" der giver focus til et inputfelt i min form.
Denne focus sørger for at cursoren står i et textfelt til start.
Hvis jeg tilføjer din focus efterfølgede ryger min cursor-focus og gør jeg det omvendt er der "focus" på min "tilbage"-submitknap når jeg trykker på "Enter"

Det jeg ikke forstår er hvordan der kan være focus både på et text-felt og et submit-felt samtidigt uden at jeg kan ændre deres focus uafhængigt af hinanden
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. december 2003 - 15:51 #3
<input type="button" name="tilbage" value="tilbage" onClick="document.FORMNAVN.submit();">
<input type="submit" name="frem" value="frem">
Avatar billede socle Nybegynder
26. december 2003 - 00:55 #4
<input type="submit" id="tilbage" name="tilbage" value="tilbage">
<input type="submit" id="frem" name="frem" value="frem">

<script type="text/javascript">
document.getElementById("frem").tabIndex = document.getElementById("tilbage").tabIndex+1 //(måske også antallet af form elementer mellem de to)
</script>
Avatar billede jytte Nybegynder
07. januar 2004 - 19:07 #5
>socle

jeg tror jeg vil kunne bruge dit svar, så læg lige et svar så jeg kan få lukket dette spørgmål
Avatar billede socle Nybegynder
17. januar 2004 - 10:59 #6
ok, svar her