Avatar billede zipper20 Nybegynder
27. december 2003 - 18:05 Der er 10 kommentarer

Cellspacing horizontalt og IKKE vertikalt

Hvordan ?

cellspacing-right = 2
cellspacing-left = 2
cellspacing-top = 0
cellspacing-bottom = 0

Kan man ikke lave et eller andet a'la det ??
Avatar billede exp Juniormester
27. december 2003 - 18:10 #1
td {
margin-right: 2px;
margin-left: 2px;
margin-top: 0px;
margin-bottom: 0px;
}

måske...
Avatar billede zipper20 Nybegynder
27. december 2003 - 18:12 #2
Nej, det giver ikke det samme...
Avatar billede bjoarn Nybegynder
27. december 2003 - 18:12 #3
td{padding: 0; margin: 0 2px;}

cell-spacing i css er endnu ikke understøtter særlig vel og cellspacing i <table> har meget begrænset funktion.

Men eksperimenter med padding og margin i css.

Her er nogle shortcutversions af margin:
margin-top: 1px;
margin-right: 2px;
margin-bottom: 3px;
margin-left: 4px;

kan skrives
margin: 1px 2px 3px 4px;

Hvis der er tre tal er rækkefølgen: top right/left bottom
Hvis to: top/bottom right/left
Hvis en: alle sider
Avatar billede zipper20 Nybegynder
27. december 2003 - 18:14 #4
Margin du'r bare ikke ... men padding gør... jeg har lavet en tabel i en tabel hvor padding rykker cellerne fra hinanden mens margin rykker inde i cellerne...
Avatar billede bjoarn Nybegynder
27. december 2003 - 18:22 #5
http://test.bjoarn.dk/hest/Untitled-2.htm
min lille test siger at padding rykker grænsen mellem indholdet og td-kanten, hvorimod margin ikke kan bruges på td.
og cell-spacing virker ikke
:-( ærgeligt
Avatar billede zipper20 Nybegynder
27. december 2003 - 18:23 #6
Præcist... oh well... jeg har lavet en tom TD mellem de andre på 1px; ... det må gå indtil videre... venter lige og ser om andre har forslag... jeg kan da ikke være den første med det problem ;-)
Avatar billede roenving Novice
28. december 2003 - 00:53 #7
Virker padding ikke efter hensigten ?-)

(Blandet med noget kode fra et andet spørgsmål !-)

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Parent/childNodes</title>
<meta name="keywords" content="søgeord adskilt af komma">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
td{border:1px dotted brown;padding:0px 10px;}
</style>
</head>

<body>
<br>
<table style="border:1px solid red;border-collapse:collapse;">
  <tr>
    <td onmouseover="this.parentNode.childNodes[1].innerHTML='jeg er en sailer'" onmouseout="this.parentNode.childNodes[1].innerHTML=''">Ohøj</td>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td onmouseover="this.parentNode.childNodes[1].innerHTML='jeg er en sailer2'" onmouseout="this.parentNode.childNodes[1].innerHTML=''">Ohøj</td>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede zipper20 Nybegynder
28. december 2003 - 16:36 #8
Nej nej... cellspacing... det skal være afstanden mellem TD'erne som rykker sig.
Avatar billede nak-m Nybegynder
28. december 2003 - 17:04 #9
Vil du evt. være villig til at bruge position ?
Altså fx bruge en relativ position til at rykke dem sammen. Her er et lille eksempel (kun testet i IE - men bare så du forstår hvad jeg mener):

<table style="width: 100%; height: 100%;">
<tr>
<td style="border: 1px solid black;">a</td>
<td style="border: 1px solid black;position:relative;right:3px;">b</td>
<td style="border: 1px solid black;position:relative;right:6px;">c</td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid black;">d</td>
<td style="border: 1px solid black;position:relative;right:3px;">e</td>
<td style="border: 1px solid black;position:relative;right:6px;">f</td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid black;">g</td>
<td style="border: 1px solid black;position:relative;right:3px;">h</td>
<td style="border: 1px solid black;position:relative;right:6px;">i</td>
</tr>
</table>
Avatar billede nak-m Nybegynder
28. december 2003 - 17:07 #10
Er forresten lidt i tvivl om, om jeg har gjort det forkert - læste bare din overskrift.