Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. januar 2004 - 12:58 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke dele min forbindelse

Hej E.

Jeg har ADSL fra TDC 256, hvor jeg har to computere sat til, via en switch. Det er ikke noget der fejler noget, såsom switchen. Den ene computer kan godt komme på, men når jeg deler fobindelsen vises den på computer 2, men jeg kan ikke komme på nettet via denne forbindelse.

Nogen idéer ?

/\Cyber Kox/\
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2004 - 13:01 #1
Det burde da være godt nok bare at sætte dem begge til swichen også til modemmet! så behøver du jo ikke at bruge deling af internet!
Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. januar 2004 - 13:03 #2
Jae, men så ska jeg nok ha hjælp til at sætte det op fra bunden, for mit ADSL har det sådan, at når man starter op for computeren, logger den ikke selv på nettet. Man skal først trykke Opret på forbindelsen.

Hvis det er noget du har kendskab til, så vil jeg meget gerne have hjælp til.
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2004 - 13:05 #3
nåå du har en PPoE forbindelse ;) nej så kan du ikke bare sætte begge til swichen ! (så skal du have en router)

men det med at dele forbindelsen kan du se her
www.danbbs.dk/~duelund
Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. januar 2004 - 13:06 #4
Argh, træls...
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2004 - 13:08 #5
beklager men sådan er det! du har jo kun 1 ip-adresse når det er PPoE
Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. januar 2004 - 13:09 #6
Hmm, lidt hjælp ;-)

Kan ikk lig finde den rigtige side
Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. januar 2004 - 13:09 #7
Nej, det har virket før da. Men jeg har en ven med hjem, og hans computer vil ikke logge på. Mine forældre vil gerne.
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2004 - 13:12 #8
så er det jo hans computer vi skal have ændret på og ikke din ;)

hvilken forbindelse har han normalt? kig under egenskaberne for Internet Explorer under forbindelse! flyt den ned til hvor der står brug altid netværk, også i er færdige så flyt den tilbage!
Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. januar 2004 - 13:15 #9
Hmm, han har også ADSL, men det er sådan noget, hvor man bar ska sæt stikket i, for at det virker.

Hmm, jeg kan ikk rigtigt finde Brug altid Netværk
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2004 - 13:19 #10
han han fast IP-adresse eller lign?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. januar 2004 - 13:19 #11
Nope
Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. januar 2004 - 13:19 #12
Automatisk..
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2004 - 13:20 #13
din forældre kan stadigvæk godt komme på igennem din computer ik? hvis ja, så prøv lige følgende på hans computer.

Start ->kør ->cmd ->ipconfig /release også bagefter ipconfig /renew
Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. januar 2004 - 13:34 #14
Ja. Burde det så virke ?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. januar 2004 - 13:36 #15
Så skriver den:

Der opstod en fejl under fornyelse af grænsefladen LAN-forbindelse: Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik timeout.
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2004 - 13:36 #16
ja for så frigiver den den ip-adresse den måske stadgivæk havde da han var hjemme, også får en ny hos dig! (han skal gøre det samme igen når han kommer hjem)
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2004 - 13:39 #17
og det virker stadigvæk med dine forældres?

Det var denne guide du skulle løbe igennem (du skal dog ikke give computerne fast IP)

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm
Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. januar 2004 - 13:44 #18
Hmmm, jeg har fået lavet en Internetgateway på PC2, hvor der står tilsluttet til ADSL forbindelsen på PC1.

Jeg har givet forbindelse alle rettigheder.
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2004 - 13:50 #19
og kan han så få lov itl at komme på nettet?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. januar 2004 - 13:51 #20
Nej, den siger bare: Siden kan ikke vises...
Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. januar 2004 - 14:10 #21
Nå, nu virker det. VI skulle bare genstarte ;-)

Ellers tak for hjælp. Kom med et svar, så for du lidt nytårsgodter...
Avatar billede cyberkox Nybegynder
01. januar 2004 - 14:11 #22
Godt Nytår!!
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2004 - 14:25 #23
.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester