Når jeg laver en xp instalation hjemme hvor jeg har en d-link router og kører tele2 adsl med fast ip så virker internettet fint. Men når jeg så tager pc med til en kammerat der kører på tdc kabelnet men ikke med en fast ip så virker internettet ikke før jeg laver en helt ny installation. har prøvet at af/gen installere netkort og (reparer) men får at vide at fornyelse af ip mislykkedes. Hvad skal jeg gøre for at undgå en ny installation hver gang jeg skifter imellem disse 2 forbindelser????????
kabelnet kører ikke med PPPoE (hvis vi snakker oncable) men man kunne måske forestille sig der kun er 1 IP til den linje og så er det jo klart du ikke kan komme på
min kammerat har kun en dynamisk ip adresse der bliver skiftet en gang i døgnet , men vi har prøvet at frakoble hans pc og tilkoble min så der kun er tilkoplet min, men alligevel virker det først efter en ny installation. Hvis jeg tager den med hjem igen kører det fint på adsl.Men hos ham på kabelnet duer det ikke.
når jeg kører adsl og router så bruger jeg jo DHCP, men når jeg kører kabelnet uden router med skiftende ip hver 24. time så kører jeg vel også DHCP, så burde det vel være en prut?
Og hvad sker der når du har installeret om og tager hjem? Virker det så hos dig?
I kan prøve at taste
ipconfig /release
på din kammertat's PC inden I frakobler den. Måske er den simple forklaring at mens du ominstallerer timer kabelnettet's DHCP ud så hans IP adresse bliver frigivet, derfor kan du få en ny.
IPCONFIG/RELEASE PÅ HANS OG DET SAMME PÅ MIN OG DEREFTER IPCONFIG/RENEW PÅ MIN SÅ VIRKEDE DET . POINT TIL REDHAT9USER,MEN DA JEG ER NY HER VED JEG IKKE HVORDAN JEG GIVER HAM DEM???????????????????
Jeg synes pointsystemet er medvirkende til at nogle tråde udvikler sig pinligt, så jeg har trukket mig ud af pointjagten. Læg et svar og snup dem selv.
Jeg siger det med det samme jeg er ikke nogen point rytter !!!! Giver redhat9user fuldstændig ret. Det eneste jeg ville ud med var bare at det fra starten lugtede af DNS problemer, der ser ma som oftes også kun kommentar fra mig, for som sagt: I don't care 2
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.