Avatar billede amadeus Nybegynder
05. januar 2004 - 01:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Proftpd logfil problem

Hej
Jeg har kørt proftpd i et stykke tid nu, og det virker fint. Jeg har lagt et perlscript op på min webserver, der kan analysere /var/log/xferlog og præsentere data omkring proftpdtrafik. Mit problem er, at den logfil bliver nulstillet ca. en gang om ugen, hvilket resulterer i, at jeg aldrig får et beskrivende billede af, hvad folk henter fra mig. Er der nogen der har nogen anelse om hvordan den ugentlige nulstillinh kan fjernes?
Avatar billede lap Nybegynder
05. januar 2004 - 19:05 #1
Ja, det er logrotate som "ruller" logfilen.

Hvordan ønsker du logfilen skal behandles - skal den vokse uendeligt? Formentlig er det konfigureret i /etc/logrotate.d/?? - men du kommer selv til at finde filen.
Avatar billede amadeus Nybegynder
06. januar 2004 - 12:14 #2
Jeg vil gerne sætte den til at nulstilles fx en gang om måneden.
Avatar billede lap Nybegynder
06. januar 2004 - 21:02 #3
ok, så finder du filen som ruller din /var/log/xferlog:

cd /etc/logrotate.d
grep xferlog *

Så har du fundet den fil du skal rette i - herefter indsætter du (under filnavnet):

/var/log/xferlog {
  monthly
  <evt andre ting skal bare blive stående>
}

så vil den rulle logfilen 1 gang i måneden i stedet for.
Avatar billede amadeus Nybegynder
06. januar 2004 - 21:17 #4
Smukt! Tak skal du have.
Avatar billede lap Nybegynder
06. januar 2004 - 21:19 #5
velbekomme - takker for points :-)