Problemer med at koble sig på Internettet
HeysaJeg har fået et problem med et netværk, som jeg ikke kan finde en løsning på, opsætning er som følgende:
1. Jeg har nogle pc'ere, som kører Token Ring
2. Disse pc'ere er koblet til en NT 4 Server, som både kører Ethernet og Token Ring (IP forwarding)
3. Serveren kører som DNS-server (TDC ADSL)
4. Router og server er koblet sammen via en Hub
5. Klienter er sat op til at bruge serveren som gateway og som DNS.
Fra serveren af, kan man stadig tilgå Internettet, og fra klienterne kan de sagtens pinge serveren, men de kan bare ikke komme videre ud, dvs. på Internettet.
Der er forsøgt at genstarte, router, server og klienter, og intet af det har hjulpet. Der er ikke lavet om på netværket, dog er hub forsøgt erstattet med en switch for at se, om dette kunne være problemet.
Er der nogle, der har en ide/forslag til, hvad der kan være i vejen ???
Mvh.
Martin
