Avatar billede jensendk Nybegynder
06. januar 2004 - 13:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bulk raw import i CS

Hejsa

Er på opgave for firmaet, og kender ikke ret meget til PS. Har nu ca  70 billeder i raw fra et digitalkamera. De skal konverteres. Kan man gøre det nemt uden at skulle gøre det manuelt? Et script eller noget? Vil være ked af a skulle åbne alle manuelt..

Jens
Avatar billede spe Nybegynder
06. januar 2004 - 14:17 #1
Ja,Find actionpaletten frem og start en ny action/handling. Åben et af billederne foretag de nødvendige justeringer gem i andet format(du må IKKE give billedet et nyt navn). Stop indspilningen og luk billedet. Du har nu indspillet de handlinger der skal til.
Læg alle billeder i samme mappe. Lav en ny mappe til de konverterede billeder.
Vælg File->automate->Batch. I dialogboksen vælger du den action du lige indspillede, den mappe dine raw-er ligger i og den mappe de "nye" billeder skal placeres i og klik ok nu foretager Photoshop resten.
Avatar billede jensendk Nybegynder
06. januar 2004 - 14:20 #2
Tnx, det er jo nemt.