Avatar billede kdige Nybegynder
07. januar 2004 - 10:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Alternaitv måde at starte i fejlsikret tilstand (ikke F8)

Jeg har en winxp maskine der skal i fejlsikret tilstand så jeg kan rette en spooler subsys error, men F8 aktiverer en funktion i en amibios til valg af bootsekvens og derfor aktiveres menuen med mulighed for fejlsikret tilstand ikke via F8...spørgsmålet er: er der en anden måde at komme i fejlsikret ?
Avatar billede resten Nybegynder
07. januar 2004 - 10:41 #1
Du kan prøve at genstarte den spontant nogen gange til den selv vælger at starte op i fejlsikret men det er ikke sundt.

Men er det så ikke nemmer bare at køre en repair ?
Avatar billede anuseren Nybegynder
07. januar 2004 - 10:43 #2
Slå den funktion fra i biosen?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. januar 2004 - 10:54 #3
skriv msconfig i kør..boot.ini..afkryds safe boot
Avatar billede resten Nybegynder
07. januar 2004 - 10:56 #4
Bartfreak--> Den haved jeg sku slet ikke tænkt på :o)
Avatar billede kdige Nybegynder
07. januar 2004 - 10:58 #5
Jeg er ikke sikker på hvor meget en repair kan lave af rod i de programmer der kører/er installeret, og da det er en ret vigtig maskine og jeg ikke selv er i nærheden af den, frygter jeg det kommer til at kræve ominstallation og konfigurering af diverse programmel og netværksposætning
Avatar billede kdige Nybegynder
07. januar 2004 - 11:05 #6
Der var den Bartfreak - takker og point til dig :)
(havde faktisk ini filen åben i går men kendte ikke kommandoen og vidste heller ikke om det kunne lade sig gøre ;))
Avatar billede kdige Nybegynder
07. januar 2004 - 11:08 #7
Anuseren - Funktionen kunne ikke slåes fra i bios, men tak for hurtigt svar til alle
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. januar 2004 - 11:14 #8
bare iorden..takker..O)