Avatar billede baronen79 Nybegynder
09. januar 2004 - 11:03 Der er 2 kommentarer

login funktion

Hej,

Er der nogen der ved hvor man indsætter der man skal videresendes til i dette script? (ex siden /admin.htm)

<html><head><title>Login-system</title></head><body bgcolor="#C0C0CF">
<?
//Dette login-script er programmeret af Jonas Delfs
//og må frit bruges så længe disse linier lades være

$realbruger = "admin"; //Det rigtige brugernavn
$realpw = "123"; //Det rigtige password

if($action == "login"){

if(!$brugernavn) echo "Du har ikke indtastet et brugernavn!";
elseif(!$password) echo "Du har ikke indtastet en password!";
else{

if($brugernavn == $realbruger && $password == $realpw){
?>

<font size="2" face="Verdana">Indtast Brugernavn og Password</font>

<?
}
else echo "Der er fejl i enten brugernavn eller password!";

}
else{
?>

<form action="<? echo $PHP_SELF; ?>?action=login" method="post">
<table><tr>
<td><font size="2" face="Verdana">Brugernavn:</font></td>
<td><input type="text" name="brugernavn"></td></tr><tr>
<td><font size="2" face="Verdana">Password:</font></td>
<td><input type="password" name="password"></td></tr><tr>
<td></td><td><input type="submit" value="Login"></td></tr></table>
</form>

<font size="2" face="Verdana">Du kan logge ind med følgende oplysninger:<br><br>admin<br>123</font>

<?
}
?>
</body>
</html>

/Baronen
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. januar 2004 - 11:06 #1
header("Location: admin.htm"); /* Redirect browser */

For at denne funktion virker skal du sikre dig at der ikke er nogen tomme linier ovenfor i dit script, og at der ikke bliver udskrevet noget på skærmen.
Avatar billede tefcke Nybegynder
09. januar 2004 - 13:05 #2
Som jakob skriver.
Det skal udskiftes med:
?>

<font size="2" face="Verdana">Indtast Brugernavn og Password</font>

<?