Avatar billede master97 Nybegynder
09. januar 2004 - 22:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Amp 2400+ men kun 1800+

Jeg har for et halvt år siden købt en amd athlon altså 2000 mhz men den bliver altså kun på 1800+ altså 1500 mhz mit spørgsmål er om hvordan jeg får den op at køre 2000 mhz

P.S. har prøvet bios men fandt ingen fejl men prøver herne igen hvis det er
Avatar billede egidiussen Nybegynder
09. januar 2004 - 22:04 #1
Hejsa
Det skyldes oftest at FSB er sat forkert i BIOS - skal sikkert ændres til 133 mhz...

Skipper
Avatar billede jinglebell Nybegynder
09. januar 2004 - 22:23 #2
en anden mulighed kan være at dit bundkort ikke understøtter 2400+ "kun" op til 1800+.

Hvilket bundkort har du ?
Avatar billede dna Nybegynder
09. januar 2004 - 22:25 #3
http://www.overclocking.dk/download.asp?mode=show&id=276
Prøv at downloade det program og skriv her hvad multiplier og FSB er sat til.

Skriv evt. dit bundkort model, så kan vi se om du måske har lavet et fejlkøb! :-)

dna
Avatar billede jinglebell Nybegynder
09. januar 2004 - 22:26 #4
Jeg tror mest på "fejlen" ligger i dit bundkort, smid lige info om hvilket bundkort du har.
Avatar billede master97 Nybegynder
09. januar 2004 - 22:28 #5
min lillebrors gør det samme og det kan jeg ik forstå men opdate kmmer der når jeg lige finder manualen
Avatar billede zhark Nybegynder
09. januar 2004 - 22:50 #6
Når du kører 133Mhz (FSB) skal din Frequency multiple være 15X (133x15=1995)
Avatar billede master97 Nybegynder
09. januar 2004 - 22:55 #7
jammen jeg har prøvet og kikket men der står intet om det og jeg ved godt at bios skal stå på 133 men ka ik finde stedet
Avatar billede zhark Nybegynder
09. januar 2004 - 23:11 #8
Nu er bios jo forskellig, men det må absolut stå under punktet "Advanced" og kan stå lidt forskelligt men:
CPU speed - der skulle så gerne stå 2000!
CPU Frequency Mulitiple (eller clock) (skulle være 15x)
CPU EXT frequency - det er det som gerne skal på 133
Memory frequency også 133 (hvis du har 133Mhz ram)?
Du kan jo ikke ændre "speed" i bios, men ændres de 2 næste 15 og 133 skulle speed jo blive 2000Mhz, husk at save ændringer når du går ud af bios
Avatar billede master97 Nybegynder
10. januar 2004 - 00:59 #9
jeg har været inde i bios og fandt ingen af mulighderne og der var flere punkter med advanced så jeg er lidt langt ude andre foreslag
Avatar billede master97 Nybegynder
10. januar 2004 - 01:28 #10
det er de 2 jeg kunne finde men kunne ikke finde nogle af de punkter
advanced bios features. advanced chipset features
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2004 - 12:35 #11
I bios er der nogle "overordned" punkter, hvor man så med pilene (bladrer) og evt. ved et punkt hvor der er en "pil" kan finde undermenuer, efter samme principper som i den alm. start menu.
Der taster man "enter" for at komme ind i undermenuer - og bruger ESC for evt. at komme (trin) tilbage igen osv. naturligvis har du noget der hedder clock frequence m.v. i særdeleshed når vi taler om mobo der kan handle de her omtalte CPUer, der skulle/skal stå div. vejledning i at bladre i bios og ændre indstilliger med +/- eller pile tatser, bare giv dig god tid til at læse hvad der står - ovfte vises der i (højre side) en nærmere forklaring om mulighederne for de enkelte punkter du står ved.
Øver du dig "bare", så husk du kan forlade bios ved 2 muligheder:
1) Save MED ændringer
2) Save UDEN ændringer! Den skal vælges hvis du har "pillet" uden at være helt
  klar over hvad du har lavet? For så et der jo intet ændret.
Avatar billede master97 Nybegynder
10. januar 2004 - 14:29 #12
jeg stadig ikke fundet noget rigtig man kan bytte rundt på der står intet angivet om noget af de ting du beskriver men nu er bundkort jo ikke ens
Avatar billede master97 Nybegynder
10. januar 2004 - 15:09 #13
kunne det ikke være noget med jumper !!
Avatar billede master97 Nybegynder
10. januar 2004 - 15:09 #14
nå men shark får pointene tak for hjælpen :-)