Avatar billede pansertjald Nybegynder
11. januar 2004 - 14:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

nec dvd rw nd 1300a

er der nogen der har haft det samme problem med deres drev som jeg her lige nu. win xp pro. finder drevet og når jeg sætter en cd i drevet står windows også og læser cdèn, men når jeg så klikker ind på drevet er der ikke noget at se. jeg synes også at det er mærkeligt at jeg kan gå ind på drevet selvom der ikke er en cd i drevet. jeg har installert det nyeste firmware.
Avatar billede henninga Novice
11. januar 2004 - 19:04 #1
Hvis det er firmware 1.09 så har jeg læst flere steder at der er problemer.
Jeg kører selv med 1.08 og den virker fint.

Du kan eventuelt prøve at gå i Enhedshåndtering
(Højreklik på Denne Computer vælg Egenskaber>Hardware>Enhedshåndtering)
og finde dit DVD drev og slette det fra listen.
Genstarte computeren og den finder drevet igen og installerer det.
Avatar billede henninga Novice
11. januar 2004 - 19:41 #2
At du kan gå ind på drevet uden der er cd i kan ske fordi du har aktiveret Indspilning for drevet.
Højreklik på drevet og vælg Egenskaber. Kig under fanebladet "Indspilning".
Avatar billede pansertjald Nybegynder
11. januar 2004 - 21:56 #3
jeg har prøvet at slette drevet og så genstarte. så installer windows bare to drev og de bliver først til et drev igen, når jeg opgrader til 1.09.
Avatar billede henninga Novice
13. januar 2004 - 00:50 #4
Har du opdateret Windows XP ?
Har drevet virket før?
Har du installeret nogle programmer eller andre drivere?

Til din orientering:
Jeg har lige opdateret til version 1.09 og det skete der ikke noget ved - drevet virker som altid.
Avatar billede pansertjald Nybegynder
13. januar 2004 - 15:49 #5
drevet virked fint indtil i fredags. jeg købte nyt bundkort sidste mandag. et asus p4p800 delux men det virked på det nye bundkort indtil i fredags. jeg har opgraderet bios og prøvet firmware 1.07, 1.08 og 1.09.
Avatar billede henninga Novice
13. januar 2004 - 21:12 #6
Har du et gendannelsespunkt på din XP fra før i fredags du kan prøve.
Har du monteret dvd som slave/master og på primær/sekundær kanal.
Dette er bare skud i blinde - jeg har ingen løsning.
Men har du mulighed for at prøve drev i en anden computer - det kunne jo være det var blevet defekt siden fejlen bare lige er kommet. Kunne næsten lyde som om laseren var stået af.
Avatar billede pansertjald Nybegynder
14. januar 2004 - 16:16 #7
jeg har sendt drevet tilbage til forhandleren, da jeg også har en mistanke om at laser hovedt er stået af. men tak for hjælpen aligevel.
Avatar billede henninga Novice
14. januar 2004 - 20:33 #8
Held og lykke med det - håber det klarer problemet.
Husk at lukke spørgsmålet.
Send et svar og tag point selv ;o)
Avatar billede pansertjald Nybegynder
15. januar 2004 - 15:51 #9
det vil jeg gøre så.
Avatar billede pansertjald Nybegynder
15. januar 2004 - 15:52 #10
lukker