Avatar billede squashguy Nybegynder
16. januar 2004 - 11:51 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

ASCII art ved artikelskrivning

Som det mindste, ser jeg gerne muligheden for at kunne lave ASCII art ved artikelskrivning. Visse ting forklares bedst, hvis man kan lave en lille tegning..

Så tilladelse af <pre> tagget eller noget lign. vil jeg tage imod med kyshånd.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
16. januar 2004 - 12:09 #1
Hvad så hvis nogen vil skrive en artikel om HTML, med <pre>-tagget i et eksempel?
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. januar 2004 - 12:14 #2
Det må de jo så bare lade være med. Det kunne også gøres på andre måder, f.eks.:

[ASCIIART]

[/ASCIIART]
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. januar 2004 - 12:16 #3
Om det så lægger for meget pres på serveren, at skulle lave disse om, det ved kun guderne :o
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
16. januar 2004 - 12:17 #4
squashguy -> Der kan vel også forekomme, at nogen vil skrive en artikel om at lave asciiart i artikler på Eksperten...
Lidt langt ude, måske, men det kan sikkert ske :o)
Avatar billede admin Novice
16. januar 2004 - 13:06 #5
Der skal gøres meget ved artikel systemet. Bl.a. mulighed for <pre>, så jeg er enig.
Det kommer.
Avatar billede exp Juniormester
16. januar 2004 - 13:07 #6
Wheeeeee c",)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
16. januar 2004 - 13:07 #7
:-D
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. januar 2004 - 13:28 #8
Det lyder sgu bare skønt :)
Avatar billede soreno Praktikant
16. januar 2004 - 16:21 #9
En anden, mere generel, løsning kunne være at bruge et online editerings værktøj ala.
http://www.mozilla.org/editor/midasdemo/

Måske en skrabet udgave, for at minimere "juletræs-effekten", hvor man kunne vælge mellem 2 fonte, fed, understreget og punktopstilling.

Iøvrigt, nu hvor personen bag koderne deltager i spørgsmålet, kunne det være rart at få tilføjet et menupunkt til kontooplysninger, hvor man kan aflæse hvornår ens pro abonnoment udløber. Det kunne man i den tidligere version, men (endnu?) ikke i denne.
Avatar billede admin Novice
16. januar 2004 - 16:24 #10
hvis nogen vil bygge et js system jeg nemt kunne implementere ville det gå hurtigere med leveringen af dette.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
16. januar 2004 - 16:35 #11
http://www.mozilla.org/editor/midasdemo/ ville være fedt, men jeg har nu testet det i 3 browsere (Mozilla Firebird 0.7, IE 6 og Opera temligny), og:
- Det virker fint i Firebird (ikke overraskende).
- Selve editor-delen, samt en del af funktionerne virker i IE (man støder på scriptfejl), men der skal arbejdes lidt for at få det til at virke ordentligt.
- Opera vil slet ikke :-(

Hvis det skal laves, skal det altså laves på en måde, så browsere som Opera for en almindelig textarea.
Avatar billede soreno Praktikant
16. januar 2004 - 16:46 #12
Jeg har stødt på andre scripts som essentielt gør det samme som midas, men jeg ved ikke hvad de hedder.

Jeg ved faktisk ikke engang hvad man kalder et script som midas (det besværliggør søgning med en urimelig høj faktor).

Jeg kan huske at have stødt på et som var til fri afbenyttelse og som påstod at være, mere eller mindre, browser uafhængigt - men hvad mon det hed ??
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
16. januar 2004 - 16:49 #13
Der er noget til IE her, men det virker ikke i Firebird og Opera: http://www.interactivetools.com/products/htmlarea/
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
16. januar 2004 - 17:05 #14
Vedr. InteractiveTools:

Til orientering.

Jeg har på et tidspunkt købt deres professionelle udg. af HTMLarea. De garanterede problemfri afvikling på FreeBSD med PHP og MySQL. Efter talrige forsøg inkl. deres egen serviceafdelings på min server, måtte vi alle give op og jeg fik mine penge retur.
Avatar billede exp Juniormester
16. januar 2004 - 18:52 #15
soreno >>
Din pro-udløbsdato kan ses her:
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=soreno&option=karma

Konto -> Karma
Avatar billede soreno Praktikant
16. januar 2004 - 19:14 #16
exp:

Mange tak.

For et par dage siden da jeg ville checkke var der et menupunkt (Pro udløbsdato) som man kunne bevæge musen hen på. Ved at klikke på punktet sketet intet. Idag kan man faktisk slet ikke se menuen..
Avatar billede exp Juniormester
16. januar 2004 - 20:07 #17
Nej, den forsvandt med Exp v4...
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
16. januar 2004 - 20:33 #18
Bingo!
http://www.kevinroth.com/rte/demo.htm
Testet med nyeste Firebird og IE :-D
(der står på siden: Requires: IE5+/Mozilla 1.3+/Mozilla Firebird 0.6.1+ for all rich-text features to function properly.)

I Opera (og andre browsere der ikke understøttes) vises bare en tekstbox!
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
17. januar 2004 - 13:09 #19
Hvis det skal bruges, hvilke muligheder skal man så have?
Avatar billede squashguy Nybegynder
19. januar 2004 - 22:55 #20
Så fik vi <pre>, og jeg dummede mig :O

Kommer der en sletteknap, så man kan slette sine artikler?

Skulle lige teste de features, så jeg oprettede en artikel og trykkede gem. Skulle ændre lidt- og brugte tilbage-knappen på browseren. Trykkede gem. Det gjorde jeg fem gange. Med det resultat, at jeg fik oprettet fem artikler.. DAMN :)
Avatar billede exp Juniormester
19. januar 2004 - 23:00 #21
Det gør der ikke pt, det eneste du kan gøre er at sætte dem til "Under redigering"
Avatar billede squashguy Nybegynder
19. januar 2004 - 23:03 #22
Er gjort :)

Men måske med tiden, at jeg får dem udfyldt alligevel..
Avatar billede exp Juniormester
19. januar 2004 - 23:15 #23
Hehe... ja