Avatar billede nightraven Nybegynder
20. januar 2004 - 02:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kan ikke upload til ftp.

Jeg har næsten lige oprette en hjemmeside på www.friserverplads.dk, hvor de nu også tilbyder upload af hjemmeside via et ftp program. De anbefaler cuteftp, og dette program har jeg også fået fat i, men den vil ikke connecte til ftp'en, hvad gør jeg forkert. Jeg kan sagtens logge ind på deres hjemmeside med mit brugernavn og password, og se hvor meget plads jeg har ledig og arbejde med det der sql database tror jeg nok det hedder.

Men hvorfor pokker kan jeg ikke upload via deres ftp????

Når jeg logger ind på deres hjemmeside er der et link der hedder ftp.friserverplads.dk , og hvis jeg trykker på det åbner den et nyt explorer vindue, og fortæller jeg ikke har adgang til mappen....

Jeg har endda skrevet til dem flere gange over mail, men får ikke noget svar.. Der står også man kan kontakte dem via IRC: #friserverplads.dk @ Quakenet, men det har jeg ikke forstand på....

Hjælp jeg er total lost....
Avatar billede codebase Praktikant
20. januar 2004 - 03:03 #1
i browser vinduets menu under filer kan du logge på ftp serveren med et brugernavn og password.
Avatar billede nightraven Nybegynder
20. januar 2004 - 03:09 #2
hmmm. det har jeg ikke i min browser... altså i selve internet explorer??
Avatar billede codebase Praktikant
20. januar 2004 - 03:11 #3
jepz, men menupunket kommer først frem når du evt. prøver at tilgå en ftp site som ftp.friserverplads.dk
Avatar billede nightraven Nybegynder
20. januar 2004 - 03:17 #4
Ok det fandt jeg ud af
ftp://ftp.friserverplads.dk/

så skriver jeg mit login og password derfter ok...

så kommer der et vindue hvor der står "Windows kan ikke åbne mappen. kontroller , at filnavnet er korrekt, og at du har adgangstilladse til mappen.

detaljer :
FTP-sessionen blev afbrudt
Avatar billede codebase Praktikant
20. januar 2004 - 03:22 #5
oki, så er det disabled. Så skal du benytte et ftp program, hvis du ikke gidder skrive det i en prompt :-) (dos vindue)

WIN XP: START --> KØR --> cmd
c: ftp
>open
TIL ftp.friserverplads.dk

osv... skriv evt help så få du en oversigt over mulige kommandoer..
Avatar billede nightraven Nybegynder
20. januar 2004 - 03:22 #6
har prøvet på samme måde som du beskrev, ved ftp.frac.dk og der virkede det fint....
Avatar billede nightraven Nybegynder
20. januar 2004 - 03:24 #7
forbindelsen blev lukke af fjernvært.... skriver den....
Avatar billede nightraven Nybegynder
20. januar 2004 - 03:25 #8
er det forbi mit brugernavn skal stå i denne line også ?? eller hvad
Avatar billede codebase Praktikant
20. januar 2004 - 03:28 #9
prøv:
WIN XP: START --> KØR --> cmd
c: ftp
open USERNAMW@ftp.friserverplads.dk

eller mere smart ftp.friserverplads.dk:EVT_PASSWORD" target="_blank">ftp://USERNAME@ftp.friserverplads.dk:EVT_PASSWORD
Avatar billede nightraven Nybegynder
20. januar 2004 - 03:31 #10
forbindelsen blev lukke af fjernvært.... skriver den igen......sikke noget L...
Avatar billede codebase Praktikant
20. januar 2004 - 03:35 #11
tjaa, forkert passwd/username .. har du evt. aktiveret din konto hos dem?

(ved ikke om man skal det...)
Avatar billede nightraven Nybegynder
20. januar 2004 - 03:37 #12
ja, for ellers ville jeg jo ikke kunne logge ind via deres hjemmeside.....
Avatar billede nightraven Nybegynder
20. januar 2004 - 19:46 #13
lukker tråden, indtil videre.. men du får alligevel points for din indsats