Avatar billede tingna Nybegynder
20. januar 2004 - 13:13 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

elektrisk overgang i pc'en?

Hej, da jeg ville tænde min pc, lød der eet højt knald og sikringerne sprang! pc'en er ca 4 år gammel og har ellers virket upåklageligt. Jeg har checket at det er den der er problemet og jeg har også checket ledningen. Hvad er der sket og hvad er mine muluigheder nu? Hvad med mit data og harddiscen i det hele taget?
Med venlig hilsen T
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. januar 2004 - 13:24 #1
Maskinen kan være helt død, men oftest er det "bare" trømforsygning og Motherboard der er gået sig en tur. Skrug disken ud og sæt den over i en ny PC, derfra kan du hive alle oplysningerne
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. januar 2004 - 14:00 #2
Du bør i øvrigt helst have jord i din strøm. Hvis du har flereenheder, f.eks. skærm, printer, højtalere, bør du bruge jorede kabler til disse, sætte dem i en forlængerledning til jord, også selvom du ikke har jord i strømstikket. På denne måde, forbinder du alle enheders stelforbindelser.
Avatar billede real_icebear Nybegynder
20. januar 2004 - 14:32 #3
Det er ikke engang sikkert at motherboardet er gået
Avatar billede scb Praktikant
20. januar 2004 - 16:05 #4
Har du prøvet at sætte en ny sikring i?
-SCB
Avatar billede tingna Nybegynder
20. januar 2004 - 18:10 #5
mener du i pc'en? og i såfald hvor sidder den?
Avatar billede scb Praktikant
20. januar 2004 - 18:14 #6
Nååå... det var sikringen i huset, så lyder det som om at det er en AT strømforsyning, og så kunne det være en defekt tænd/slukknap.
Ellers skulle det bare have været den interne sikring i strømforsyningen der var sprunget.
-SCB
Avatar billede fromsej Praktikant
20. januar 2004 - 19:38 #7
Bufferzone>>20/01-2004 14:00:57 er både og, det er rigtgt at det vil give de enkelte metaldele samme potentiale, til gengæld kan du risikere at stå med en berøringsfarlig spængding på samme.
Det eneste rigtige sikkerhedsmæssigt er en jordforbindelse der er aktiv, helst med HPFI beskyttelse.
Avatar billede tingna Nybegynder
20. januar 2004 - 20:42 #8
jeg har skiftet sikringen i huset. iøvrigt er der ikke jordforbindelsen i min lejlighed...
Avatar billede datashoppen Nybegynder
21. januar 2004 - 16:53 #9
Hvad med bare at skifte strømforsyningen, så køre den helt sikkert igen,
hvis du ikke selv har en, har jeg en til 300.-

Datashoppen
Charlottevej 6
3660 Stenløse
Tlf. 4717 1792