Avatar billede bennytordrup Nybegynder
21. januar 2004 - 15:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Besked ved afslutning af tråd

Er der nogle, som ved, om det via System.Thread.ThreadPool kan lade sig gøre at få smidt et event, når en given tråd afsluttes?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
12. februar 2004 - 12:23 #1
Hmmm. Ingen respons. Lukker
Avatar billede burningice Nybegynder
12. februar 2004 - 12:31 #2
du bliver nok nødt til at implentere en sådan event selv... evt. igennem en baseclass som alle dine klasser der skal køre som en tråd nedarver fra.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
12. februar 2004 - 12:34 #3
Princippet er nok mere, at det ikke er ThreadPool, som skal styre det, men trådproceduren selv, der skal fortælle, at den er færdig.

Jeg fandt noget kode, som implementerede en ProgressDialog, som blev opdateret af en procedure på en anden tråd. Jeg fandt det på The Code Project (www.codeproject.com)
Avatar billede burningice Nybegynder
12. februar 2004 - 12:37 #4
det var vist også det jeg skrev... eller i hvert fald prøvede på ;)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
12. februar 2004 - 12:40 #5
Prøv evt. at kigge på det. Søg på Progress Thread, så finder du det.

Eksemplet giver fuld multithread. Progress dialogen fortsætter opdateringen selv om du trækker den rundt på skærmen. Den kan dog ikke lukke, så længe musen holdes nede på den.
Avatar billede burningice Nybegynder
12. februar 2004 - 12:45 #6
jeg kender udemærket til threading... har dog aldrig arbejdet så meget med threadpool'en... foretrækker at oprette og styre mine tråde selv.