Avatar billede stagg Nybegynder
27. januar 2004 - 18:01 Der er 13 kommentarer

NT server4,0 domæne logon.. kun en profil virker?

Hej...
Jeg har lige sat en NT4,0 domæneserver op.
MEN... Jeg kan kun logge ind med Administrator fra de andre computere? Selvom jeg har oprettet flere andre computere :s
Plz hjælp?
Avatar billede stagg Nybegynder
27. januar 2004 - 18:27 #1
OK.. det var en dum fejl :D

Men er der så nogle, der kan svare mig på, hvorfor jeg ikke kan få lov til at linke til et logon script på D:\logonscripts\mitscript.bat ?
Invalid pathname siger den bare.. :s og det findes altså
Avatar billede levithan Nybegynder
27. januar 2004 - 19:05 #2
har du delt mappen med "domain users" i permissions og i usermanager for domains tilføjet profilen med din Bat fil.  ellers skal du kopiere batfilen ind i "\winnt\scripts" mener jeg den hedder
Avatar billede stagg Nybegynder
27. januar 2004 - 19:14 #3
Det forstår jeg ikke?
Der er ikke nogen mappe der hedder scripts under WINNT ?
Avatar billede stagg Nybegynder
27. januar 2004 - 19:41 #4
Okay.. har lige et til spørgsmål...
HVORFOR... er det kun min windows 2000 maskine, der kan logge på domæneserveren?
Der er en securty et eller andet protocol installeret på 2000, men den kan jeg ikke finde på alle XP maskinerne? Hvad kan det skyldes? er det den protocol, der gør tricket? I så fald, hvordan får jeg installeret den på alle XP maskinerne?
Avatar billede levithan Nybegynder
27. januar 2004 - 21:53 #5
Med hensyn til XP maskierne de skal helst installeres ind på domænet. Med administrator login´et på NT4 serveren.  Du kan ikke gøre det fra lokal profil. ved ikke om du er med i det jeg skriver?
Avatar billede stagg Nybegynder
27. januar 2004 - 22:03 #6
Jeg er ikke med nej?? :s
Jeg har været inde i egenskaber for denne computer -> netværks id. -> skift
angivet domænet, indtastet domænets administrator og password... virker fint... genstarter... her kan den ikke komme ind... Heller ikke med det administrator ID jeg brugte før?? Hvad mener du så med det skal integreres i en lokal profil?? det forstår jeg ikke...
Avatar billede jesperblom Nybegynder
27. januar 2004 - 22:38 #7
Hejsa
Vedr Xp, så prøv lige det her på dem :
Control Panel->Adminstrative tools->Local security Settings
Vælg i local Policies "Security Options"
Sæt "Domain Member: Digitally Encrypt or Sign Secure Data channel (Always)" til Disbled.

Se så om XP clienterne kan komme på!
Hvor linker du det logon script?
under bruger profilen?
Avatar billede stagg Nybegynder
27. januar 2004 - 22:52 #8
Jeg kan stadig ikke få det til at virke :( :s ?
Logonscriptet virker fint nu... :) Det linker jeg til under profilen ja :)
- det underlige er at det virker på 2k maskinerne
Avatar billede jesperblom Nybegynder
27. januar 2004 - 22:58 #9
Underligt.
Det var det eneste jeg måtte ændre da jeg tilføjede xp clienter på vores PDC domain?
Avatar billede jesperblom Nybegynder
27. januar 2004 - 23:07 #10
Prøv lige at disable denne også :
Domain Member: Digitally sign secure channel data (when possible)
Avatar billede stagg Nybegynder
27. januar 2004 - 23:23 #11
Nej... det virker stadig ikke...
PDC domain? Jeg har bare oprettet et domæne :D virker 100% på 2000 maskinerne
Avatar billede stagg Nybegynder
28. januar 2004 - 16:56 #12
Ikke flere forslag?
Sq lidt træls...
Avatar billede jesperblom Nybegynder
30. januar 2004 - 21:32 #13
Undskyld tavsheden!
Har lige været væk! Stadig ikke fundet en løsning?
Hvordan ser DNS´en ud på XP klienten? bruger den PDC serveren som dns?