Avatar billede spooolll Nybegynder
27. januar 2004 - 21:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vis ip adresse

Hej..
Jeg skal bruge et simpelt ip-adresse script, men jeg kan ikke finde ud af det :(
Der skal bare stå "din ip er:".
Har det her script, men kan ikke få det til at virke:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
var ip = '<!--#echo var="REMOTE_ADDR"-->';
document.write("IP address: "+ip+"");
</SCRIPT>

Nogle der kan hjælpe mig? (Det er lige meget om det er html eller java)
Avatar billede nute Nybegynder
27. januar 2004 - 22:17 #1
det kan du kun gøre i NetScape, med mindre du bruger noget serverside scriptsprog. Dette fungere i netscape:

<script language="JavaScript"><!--
if (navigator.appName=='Netscape' && navigator.javaEnabled()) {
  hn = java.net.InetAddress.getLocalHost().getHostName();
  ha = java.net.InetAddress.getLocalHost().getHostAddress();
  document.write('HostName: '+ hn + '<br>' + 'HostAddress: '+ ha );
}
//-->
</script>

/nute
Avatar billede spooolll Nybegynder
28. januar 2004 - 13:08 #2
???
Er det fuldstændig umuligt i html? :(
Hvad mener du med "serverside scriptsprog"? - jeg hoster min side på min egen computer med Apache 1.3.
Avatar billede nute Nybegynder
28. januar 2004 - 13:18 #3
det er *helt* umulig i ren HTML/Javascript (med mindre det kun skal fungerer i Netscape) at få det til. du skal til at bruge noget serverside.
serverside scriptsprog = fx. PHP, ASP, JSP, Perl

/nute
Avatar billede spooolll Nybegynder
30. januar 2004 - 17:23 #4
ok..
Avatar billede spooolll Nybegynder
06. april 2004 - 18:24 #5
lukket