Avatar billede tlunde Nybegynder
28. januar 2004 - 23:11 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Mit webspeed virker ikke mere

Hejsa,
jeg har lige fået ny computer...Men lige så snart jeg hopper på nettet, genstarter computeren, hvordan kan det være??

Jeg havde ingen problemer på min gamle PC, men har det her med min nye PC, forstår det ikke...

Jeg har TDC webspeed Internet, hvis det kan hjælpe noget.
Avatar billede espersen Novice
29. januar 2004 - 00:26 #1
Du har ret sikkert et kabelmodem stående. 

1. Sluk din pc
2. SLUK dit kabelmodem (strømmen skal tages fra!) lad det stå i 15 min.
3. Tænd for dit kabelmodem
4. Tænd for PC'en

Årsag: dit kabelmodem husker MAC-adressen på dit netkort (og ligenu husker den netkortet i din gamle PC) Ved at slukke den et stykke tid kan vi få den til at nulstille dette.
Avatar billede espersen Novice
29. januar 2004 - 00:26 #2
(ja, det hjælper at du fortalte hvilken udbyder samt type du benytter!)
Avatar billede kenp Novice
29. januar 2004 - 08:19 #3
espersen ->webspeed! skriver han det svare næsten det hele!
Avatar billede tlunde Nybegynder
29. januar 2004 - 09:42 #4
espersen >> Tror du det er løsningen?? Lige at slukke helt for modemmet i 15-20 min??

Jeg har prøvet bare at starte maskinen op uden ovehovedet at have netstikket i maskinen, og der er der ikke noget. Der genstarter den ikke.

Men lige så snart jeg smider stikket i, og jeg prøver at gå på nettet, så genstarter den. Exploren når ikke engang at åbne startsiden, før computeren genstarter...
Avatar billede espersen Novice
29. januar 2004 - 10:25 #5
kenp; ;0)  nemlig

mht. de meget hurtige genstarter kunne det være en masse ; men webspeed tror jeg ikke får skylden for dette.

Har du selv samlet maskinen ?
Hvilket styresystem er installleret ??
Avatar billede kenp Novice
29. januar 2004 - 10:26 #6
jeg tror nærmere det er virus eller spyware, hvis jeg skal være ærlig!
Avatar billede espersen Novice
29. januar 2004 - 10:28 #7
men han kan jo nok ikke engang skrive den lille -shutdown-kommando når den rebooter så hurtigt...
Opstart i fejlsikker tilstand må være læsningen..
Avatar billede kenp Novice
29. januar 2004 - 10:38 #8
det må det være! men der er noget nyt spyware som faktisk lukker af for bestemte hjemmesider! så den ganske simpelt crasher comptueren!
Avatar billede espersen Novice
29. januar 2004 - 11:04 #9
kenp; har du tid til at smide en guide til tlunde med fejlsikker + få ham startet med SpyBot + HiJack.

(får gæster om lidt - skal nørde med en laptop/opsætning af Wlan/printserver)
Avatar billede kenp Novice
29. januar 2004 - 11:08 #10
Avatar billede tlunde Nybegynder
29. januar 2004 - 11:09 #11
espersen >> Det er ikke noget internetndstilling i windows der kan mangle, er det??

Den nye PC, er købt samlet fra HP, så der skulle der ikke være noget. Jeg har netop i går aftes formateret den påny, og lige så snart man kommer ind i windows og starter exploren, så genstarter den??

Hvis jeg hiver netstikket helt ud, inden jeg starter den op, er der ikke noget, så det er HELT SIKKERT noget med Internettet at gøre...
Avatar billede espersen Novice
29. januar 2004 - 11:25 #12
tlunde; følg artiklen som kenp linker; pga. formateringen er du MEGET åben for virus, spyware og hijackers !
Avatar billede kenp Novice
29. januar 2004 - 11:27 #13
så rådet er, aktiver din firewall, også opdater hele ocmputeren også gå i gang med spybot og hijackthis.
Avatar billede tlunde Nybegynder
21. februar 2004 - 23:05 #15
Fandt aldrig ud af problemet, men du får lidt points for din hjælp...Takker!
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester