Avatar billede odie Nybegynder
29. januar 2004 - 15:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med login på ftp-server router<>router

Hejsa

Jeg har en ftp server derhjemme, som egentlig kører helt fint.

Opsætning(hjemme):
Dlink router som brugeren videre til min lokale pc´er

Andre steder:
Når der er installeret noget router på den maskine jeg sidder ved og skal have forbindelse til min server, kan jeg ikke logge ind. Den skriver "426 Cannot retrive. Failed. Aborting". Det gør den ved flere forskellige maskiner. Jeg kan godt bruge ftp programmerne til at få forbindelse til min internet udbyder uden problemer.

Når jeg forsøger at komme på min ftp-server fra computere hvor der ikke er installeret router, kører det bare som smurt i olie.
Jeg har forsøgt med 3-4 forskellige ftp-server programmer og 2-3 forskellige ftp client programmer.

Er der nogen der forstår hvad jeg menerog har en ide til hvad det kan være.

/Odie
Avatar billede nightraven Nybegynder
29. januar 2004 - 15:48 #1
Når der er installeret noget router på den maskine jeg sidder ved og skal have forbindelse til min server, kan jeg ikke logge ind.

Du skal vel give routeren tilladse til og bruge port 20 og 21, på den maskine hvor du ikke kan komme på fra.
Avatar billede odie Nybegynder
29. januar 2004 - 15:52 #2
Der er tilladelse, da jeg kan bruge ftp port 20 & 21 til min ftp hos min internetudbyder.
Avatar billede odie Nybegynder
02. februar 2004 - 21:43 #3
Lukket da der ikke er kommet flere svar