Avatar billede lauge Nybegynder
29. januar 2004 - 20:14 Der er 2 kommentarer

Problemer med ActiveX rettigheder

Hejsa,

Jeg har lavet et extranet som bruges af flere forskellige virksomheder. I dette system bruger jeg onContextMenu attributten, således at jeg kan gøre det muligt for brugeren at højreklikke og så åbner der en menu op der hvor brugeren har curseren.

Det virker helt fint på 98% af brugerne, men enkelte steder sker der "nada" når brugeren højreklikker.

Jeg har så rodet lidt rundt under ActiveX instillingerne på min egen maskine, og kan godt fremprovokere, at det ikke virker hos mig heller. Men når jeg så, over telefonen, får brugerne til at opsætte sine ActiveX indstillinger som på min maskine, hjælper det ikke en meter.

Det er denne her menu jeg bruger:
http://www.15seconds.com/issue/010927.htm

Hvad gør jeg for at få det til at virke hos alle mine brugere??? (de bruger IE 5.5 og 6.0)

Her er funktionen som henter menuen fra en XML fil:

function loadContextMenu(path) {
    var xmlDoc
    var xslDoc
    var contextMenu

    // tester variabel sat
    var ContentEdit = false

    onContextOnOff = false;

    if (ContentEdit){
        alert('Det er kun muligt at redigere én tekst ad gangen!');
    } else {
        if(path != "") {
        xmlDoc = new ActiveXObject('MSXML2.DOMDocument')
        xmlDoc.async = false;

        xslDoc = new ActiveXObject('MSXML2.DOMDocument')
        xslDoc.async = false;

        xmlDoc.load(path)
        xslDoc.load("site/oncontextmenu/context.xsl")

        if(appState.contextMenu != null) appState.contextMenu.removeNode(true)

        document.body.insertAdjacentHTML("beforeEnd", xmlDoc.documentElement.transformNode(xslDoc))
        contextMenu = document.body.childNodes(document.body.childNodes.length-1)

        contextMenu.style.left = window.event.x;
        contextMenu.style.top = window.event.y + document.body.scrollTop;

        appState.contextMenu = contextMenu
        window.event.cancelBubble = true
        }
Avatar billede nightraven Nybegynder
29. januar 2004 - 20:16 #1
http://www.eksperten.dk/spm/458530 hvorfor lige to steder???
Avatar billede lauge Nybegynder
29. januar 2004 - 20:18 #2
ja prøv lige at læse hvad jeg skriver sømand :-)
Der var ikke nogen som kendte til problemet under javascript, så må jeg jo prøve under browsere / Internet Explorer.

Opslaget er jo lukket igen under JS.