Avatar billede nick038 Nybegynder
29. januar 2004 - 21:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Delte mapper ikke tilgængelig

Hej
Jeg har oprettet et netværk uden fast IP adresse mellem 2 WindowsXP maskiner og har aktiveret deling af alle drev. Der er forbindelse, men jeg kan ikke komme ind i alle mapper på remote PC f.eks Windows mappe, her skriver den "er ikke tilgængelig". Der er ikke instlleret nogen firewalls.
Avatar billede kenp Novice
29. januar 2004 - 21:44 #1
har du en router eller køre det via en swich eller hvordan er det sat op!

for du har vel oprettet den bruger som du har på den ene computer på den anden (og omvendt)
Avatar billede nick038 Nybegynder
29. januar 2004 - 21:54 #2
Hej
De er forbundet med en kombineret router med indbygget 4 port switch. Nej jeg har ikke oprettet brugere,hvordan gøres det så brugere ikke er at se når computer startes op
Avatar billede kenp Novice
29. januar 2004 - 21:59 #3
først opretter du brugerne! (evt kan du nøjes med at aktiver gæstekontoen på begge)

dernæst gør du det som står her
http://riversen.dk/?id=tips#logon
Avatar billede nick038 Nybegynder
21. februar 2006 - 20:59 #4
Har selv fundet ud af at der er nogle mapper der er lukket for netværk,Windows og dokumenter er nogle af dem