Avatar billede sploof Nybegynder
29. januar 2004 - 21:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde A: drev

Jeg har købt en ny harddisk og skulle formatere den. Det gik meget godt første gang, men jeg kom til at formatere den forkert. Kom til at dele den op i for mange dele. Så ville jeg så prøve at slette den og starte forfra men nu kan den ikke loade bootdisken...der er intet svar fra A: drevet når jeg starter op??? Jeg kan se inde under Enhedshåndtering at A: drevet virker fint --> Denne enhed virker korrekt.

Kan det være stikkene der er byttet om? kan de være vendt forkert eller hvordan?
Avatar billede nightraven Nybegynder
29. januar 2004 - 21:52 #1
prøv, og vend stikket ved floppydrevet...
Avatar billede jens-henrik Nybegynder
29. januar 2004 - 21:52 #2
ja stikkene kan godt være vendt omvend,t hvis du tænker på ide kablerne, har du tjekket at drevet er fundet i din bios?
Avatar billede fcbent Nybegynder
29. januar 2004 - 21:55 #3
jeg har brændt to af på at vende stikket forkert!!!*s* så....
Avatar billede sploof Nybegynder
29. januar 2004 - 21:56 #4
Det kan godt findes i bios...men hvis stikkene var omvendt burde det vel ikke virke korrekt eller hvad?
Avatar billede sploof Nybegynder
29. januar 2004 - 21:57 #5
Er der en anden måde man kan komme ud i dos i XP?
Avatar billede jens-henrik Nybegynder
29. januar 2004 - 21:58 #6
sploof. Dos eksistere desværre ikke længere i XP så nej. men så igen hvad vil du derude?
Avatar billede sploof Nybegynder
29. januar 2004 - 22:00 #7
Jeg kan ikke formatere og dele min nye harddisk...det er temmelig nederen
Avatar billede jens-henrik Nybegynder
29. januar 2004 - 22:01 #8
hmm. har du overvejet at formatere din disk fra xp? du skal gå ind i diskmgmt.*** søg under det og du fnder det, der kan du gøre det inde fra.
Avatar billede sploof Nybegynder
29. januar 2004 - 22:02 #9
Hvis jeg sætter den sammen med den gamle hvor XP er på kan den jo ikke finde den i XP pga den ikke er formatere...så jeg har et lille problem der. Kan jo ikke kun sætte den nye i for jeg kan ikke få min bootdisk til at virke og så kan jeg ikke komme ud i DOS :(
Avatar billede sploof Nybegynder
29. januar 2004 - 22:04 #10
jens-henrik -> jeg prøver det lige.
Avatar billede jens-henrik Nybegynder
29. januar 2004 - 22:04 #11
Jo, det kan den godt i diskmgmt det er ligesom det gode gamle fdisk bare mere grafisk. det er det jeg gør når jeg nu engang imellem investerer i en ny disk. så ¨å du bare derind det er et løfte, yderligere nemmere hjælp kan ydes over messenger. det er nemmere end at skulle gøre alt over det her. hvis du ønsker.
Avatar billede fromsej Praktikant
29. januar 2004 - 22:14 #12
http://www.t4k.org/~ebcd/
Hent og brænd denne BootCD, så kan du "alt".
Når du booter på den vælger du først 1., næste mulighed vælger du 2. , så har du både Fdisk og format til din rådighed.
Avatar billede sploof Nybegynder
30. januar 2004 - 01:36 #13
Takker mange gange Jens-Henrik...spørgsmålet var ikke lige så svært som jeg satte det til at være men hvad fanden :) Her er dine 200 bobs....takker endnu en gang!
Avatar billede sploof Nybegynder
30. januar 2004 - 01:37 #14
JENS-HENRIK...Du skal lige give mig et "svar", så jeg kan give dig point!
Avatar billede fcbent Nybegynder
30. januar 2004 - 12:25 #15
Hvis du vil formatere duen a skal du bruge en windows 98
Avatar billede jens-henrik Nybegynder
30. januar 2004 - 15:24 #16
opkay her er et svar..