Avatar billede kdige Nybegynder
03. februar 2004 - 11:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WinXP skal ikke søge efter alternative stier til genvej

Jeg har et par genveje på skrivebordet, der refererer til et program på et netværksdrev.
Hvis man mister netværket for en stund, vil XP "hjælpe" og finde filen igen, men da jeg også har en lokal kopi er den "dum" nok til at spørge om den skal sætte genvejen til den lokale fil.

Hvordan slår man den funktion fra, så genvejen bare ikke fungerer indtil man får etableret netværksforbindelsen igen?
Avatar billede magictouch Nybegynder
03. februar 2004 - 12:02 #1
Kan du bruge det her:
Have You seen those annoying searches for broken shortcuts/links?
Well there is are couple of ways to solve this problem. If You are comfortable with Registry manipulation, Open registry editor by going to Start/Run/Regedit and navigate to this key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer.
Add a new key by the name "NoResolveTrack" (without quotes) and sets its value to 1.

This can be achieved by group policy editor as well. Open group policy editor by opening START-RUN and entering gpedit.msc. Navigate to User Configuration\AdministrativeTemplates\Start Menu and Taskbar group policy and selecting "Do not use the tracking-based method when resolving shell shortcuts".

Det sidste virker kun i pro
Avatar billede kdige Nybegynder
19. februar 2004 - 10:30 #2
"Add a new key", ved du om der menes strengværdi ved det ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. februar 2004 - 11:43 #3
Nej, det er nøgle. H.klik til højre, så kommer der en boks -ny-nøgle;)
Avatar billede kdige Nybegynder
27. februar 2004 - 13:53 #4
Tak for Hjælpen. Har ikke haft problemer siden, så jeg går ud fra det virker :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. februar 2004 - 17:26 #5
Lyder godt;)
Avatar billede kdige Nybegynder
01. juni 2004 - 13:39 #6
Group policy løsningen virker