Avatar billede pacroonold Nybegynder
26. januar 2001 - 13:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

300 point til den der kan lave et script som selfølelig fungere og sende det til webmaster@mote.dk .

Det skal køre i en skjult frame og skal kunne følgende:

Hvert minut skal der tilføjes noget til en database ( rs(\"test\") = rs(\"test\") + 1 ) det er intet problem... Problemet består i at opdatere siden hvert minut og så tilføje...

Er der nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
26. januar 2001 - 13:10 #1
<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"60\">
Avatar billede doeleman Nybegynder
26. januar 2001 - 13:12 #2
Drop lige sådan en overskrift en anden gang!
Avatar billede pacroonold Nybegynder
26. januar 2001 - 13:12 #3
Det dur ikke, så kan man jo bare trykke reload
Avatar billede pacroonold Nybegynder
26. januar 2001 - 13:13 #4
ok doeleman -sorry
Avatar billede nil.dk Nybegynder
26. januar 2001 - 13:13 #5
bjarke >> har du sendt det til hans e-mail?

*lol*
Avatar billede nil.dk Nybegynder
26. januar 2001 - 13:13 #6
pacroon >> det kan man da alligevel
Avatar billede pacroonold Nybegynder
26. januar 2001 - 13:15 #7
Kan man ikke lave en til kolonne der skriver hvornår man er logget på, og så teste om der er et minuts forskel på den og så tiden nu (!?)
Avatar billede carpediem Nybegynder
26. januar 2001 - 13:25 #8
Har du adgang til serveren?
Hvis ikke, trist. Du kan ikke trigge en asp side til at køre, medmindre du har adgang til at lave en batchkørsel.
Avatar billede nomiz Nybegynder
26. januar 2001 - 13:52 #9
er det til n.dk?
Avatar billede pacroonold Nybegynder
26. januar 2001 - 22:47 #10
Hvad vil det sige at trigge en asp side med mindre jeg har adgang til at lave en batchkørsel?
Avatar billede kasseper Nybegynder
27. januar 2001 - 10:59 #11
Må jeg lige høre en gang :
Skal siden også opdateres når der ikke er nogen inde på siden ????
Eller er det kun når en person er inde på siden, så skal siden opdateres 1 gang i minuttet ???.
Hvis det er det sidste så kan dette nok klare det.
Her har jeg gået ud fra at hvis der er under 4 sek. til at siden skal opdatere, ved et load så sættes reload tiden til 60.....Man skal jo lige give siden tid til at blive indlæst.
Dette kan du selv rette til efter forgodt befindende...
---------------------------------------------------------
I din global.asa

sub Session onStart
Session(\"timelog\") = now
end sub

i din .asp fil

<html>
<head>
<title>Skjult frame</title>

<%
dim forskel
forskel = datediff(s,(Session(\"timelog\"),now)
if forskel < 4 then
Session(\"timelog\") = now
forskel = 60
\'******************************
\'læg i databasen her......
\'******************************
end if
%>
<script>
window.setTimeout(\'reload(true);\',<%= forskel%>)
</script>
</head>
<body>
Der er nu <%= forskel %> sekunder til at siden skal reloades.....
</body>
</html>

------------------------------------------------
Hvis det er sådan at der bare ALTID skal lægges noget nyt i databasen, så er det straks et lidt mere kompliceret problem. Det kan dog lade sig gøre, da der findes tjenester, der sender request\'s til din server, så tit du vil have det. Man angiver hvilken side tjenesten skal kalde, og hvor tit....
Jeg kan ikke lige huske linket, men hvis det er det der brug for så, sig det lige, så skal jeg se om jeg kan finde det...

Husk lige at melde fejl, i overstående kode, da jeg ikke har testet den, og jeg ikke lige kan huske den præcise syntaks for nogle af tingende...

Kasseper