Avatar billede leifj Nybegynder
06. februar 2004 - 18:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer jeg igang med visual C++ eller C#

Jeg har noget erfaring med programmering i Delphi, men er nu blevet interesseret i Visual C++ og/eller C#.

Hvordan kommer jeg igang?
Hvor finder jeg gode tutorials?
Hvad er forskellen på C++ og C#?

Der gives ialt 60 points, der vil blive fordelt mellem svarene i ovennævnte grupper.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2004 - 19:01 #1
1)

Får fat på Visual Studio (dyrt medmindre du er studerende).

Køber en god bog.

Går igang.

2)

Vil nok afhænge lidt af hvad du vælger.

3)

Det er 2 forskellige sprog.

C++ er et gammel sprog, som findes til næsten alle platforme, et meget
fleksibelt sprog, men også et sprog der giver den ukyndige mange muligheder for
at skyde sig selv i foden.

C# er er nyt sprog, opfundet af Microsoft, kun til .NET platform, inspireret
af Java, betydeligt mere sikkert for den ukyndige.
Avatar billede withli Nybegynder
10. februar 2004 - 07:58 #2
Hvordan kommer du i gang.

1. find dig en opgave som du gerne vil løse, eventuelt et eller andet database behandlings system, vælg selv men gerne en med noget kød på.

2. bryd opgaven ned i mindre stumper, som du kan overskue.

3. gå igang med at løse de små opgaver, med en god bog, åben til internettet, og en masse indlæg på eksperten.

DEt lyder måske lidt simpelt, men idet at du har noget erfaring fra delphi, vil det ikke komme som nogen overraskelse for dig at den bedste måde at få kode ind under neglene er simpelthen at kaste sig ud i det. og så bygge lidt på efter lidt.

For tutorials

Så er denne en rigtigt god tutorial til c++
http://www.cprogramming.com/tutorial.html

og endnu en til c++
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/

om du skal vælge c++ eller c# er noget af et broget spørgsmål, men så vidt jeg ved så er der pros and cons

C++ er videreudviklingen af c, og har som derfor en masse information spredt ud på nettet, idet at det har eksisteret i en frygtelig masse tid.

c# er nyt og der er ikke lige så mange mennesker der har erfaring med c# som der er med c++

Jeg vil klart anbefale c++ fordi at der er større mulighed for at få hjælp til at lære det.
Avatar billede leifj Nybegynder
23. februar 2004 - 13:55 #3
Hej Withli - læg lige et svar.
Jeg synes withli gav mig de fleste brugbare informationer, og vil derfor opdele pointene således: 40 til Whitli, 20 til Arne_V.
Jeg håber, at I synes, det er OK, ellers må i lige sige til.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2004 - 13:59 #4
No problemo