Avatar billede ylwen Nybegynder
09. februar 2004 - 22:30 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

opsætning af laserjet 5

Jeg har erhvervet mig en HP Laserjet 5 med HP JetDirect. Hvordan får jeg instillet ip, hostname, subnet mask osv...??
Avatar billede -bom- Nybegynder
09. februar 2004 - 23:07 #1
Hvis du kender netkortes IP
så skulle du kunne få fat i den den vej igennem (Via IE)

Du kan også installerer en JetAdmin og så konfig den vej igennem
Avatar billede tumben Novice
10. februar 2004 - 00:27 #2
iiihh...jeg lytter lige med...har nøjagtigt samme problem..jeg opgav at finde ud af det med ipén så den står bare og glor...hver gang jeg troede jeg tildelte den en ip...så havde den tabt den når jeg genstartede..så jeg håber også der kommer en haj forbi
Avatar billede ylwen Nybegynder
10. februar 2004 - 08:58 #3
Jeg har printet en self test/configuration og på den står der at den ikke har nogen ip, jeg skal derfor først have at vide hvordan jeg giver den en ip, så jeg kan komme videre.
Avatar billede ylwen Nybegynder
10. februar 2004 - 11:20 #4
Efter jeg har fået sat min DHCP server op, får printeren tildelt en ip, så nu kan jeg arbejde med den.
Avatar billede -bom- Nybegynder
10. februar 2004 - 23:53 #5
der var du heldig -->ylwen, at printeren stod til at modtage IP.
Jeg har endnu ikke sat en printer op i et firma uden at jeg har valgt IP.
Du kan godt selv se hvis strømmen ryger og man er uheldig så har printeren nyt IP og så er der ingen i virksomheden der kan printe.
(ved godt at under normale omstendigheder, så få den samme IP)
men som ved alt andet kan det gå galt så går det galt.
Avatar billede ylwen Nybegynder
13. februar 2004 - 22:15 #6
bom -> problemet er jo at jeg stadig ikke har hundet ud af at få sat statisk ip på den, men det virker nu og det er hovedsagen... jeg har ikke rigtig rodet med det der admin værktøjs halløj, men det er nok der man konfigurere printeren. Jeg giver gerne point for jeres deltagelse i opklaringen, så lægger i lige et svar.
Avatar billede -bom- Nybegynder
22. februar 2004 - 18:57 #7
Du kan også sætte ip via tasterne sæt printeren offline.
og brug så menu, vælg og + -
frem til i/o menu eller EIO
Avatar billede ylwen Nybegynder
24. februar 2004 - 15:07 #8
Bom du får halvdelen af pointene, for venlig deltagelse. Jeg kunne desværre ikke bruge svarene.