Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. februar 2004 - 10:32 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Exception - jeg kan ikke få noget fornuftigt ud af den, kan I?

Jeg har en application, som virker ganske fint på min localhost. Det er en produkt søgning ting, men når jeg uploader, får jeg en fejl midt i processen:

[OleDbException (0x80040e10): No value given for one or more required parameters.]
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextErrorHandling(Int32 hr) +41
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextForSingleResult(tagDBPARAMS dbParams, Object& executeResult) +174
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandText(Object& executeResult) +92
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommand(CommandBehavior behavior, Object& executeResult) +65
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReaderInternal(CommandBehavior behavior, String method) +112
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior) +69
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.System.Data.IDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior) +5
  System.Data.Common.DbDataAdapter.FillFromCommand(Object data, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +304
  System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +77
  System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet) +38
  mseals.search03s.Page_Bind() +1194
  mseals.search03s.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +24
  System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +67
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +35
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +731

Hvad betyder den?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
13. februar 2004 - 10:35 #1
[OleDbException (0x80040e10): No value given for one or more required parameters.]

Siger vel egentlig sig selv... Den prøver på at finde en værdi som ikke eksisterer... Hvordan du så løser det ved jeg ikke... Er ikke rigtig inde i ASP.NET, men fejlen siger sig selv...

S.R.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. februar 2004 - 10:39 #2
Ja jeg er jo ikke dum, så det du kan siger kan jeg også læse, men hvad med et linje nummer til den givne fejl?
og når det samtidig virker lokalt gør det det ikke nemmere.
Avatar billede quaser Nybegynder
13. februar 2004 - 10:43 #3
Alle de indlæg jeg har fundet på google groups siger at det har noget med din sqlstatement at gøre.

Vil du prøve at skrive din kode.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. februar 2004 - 10:45 #4
Min SQL:

      // SQL for results grid
      string strSql;

      strSql = "SELECT id, itemName, type, material, innerDiameter, outerDiameter, thickHigh, stock"+
                @" FROM products"+
                @" WHERE type = '"+Request["cat"]+"'";

      if ((Request["mat"]) != "" && (Request["mat"]) != "Vælg materiale") {
        strSql += " AND material = '"+Request["mat"]+"'";
      }
      if ((Request["india"]) != "") {
        strSql += " AND innerDiameter = "+Request["india"].Replace(",",".")+"";
      }
      if ((Request["outdia"]) != "") {
        strSql += " AND outerDiameter = "+Request["outdia"].Replace(",",".")+"";
      }
      if ((Request["size"]) != "") {
        strSql += " AND thickHigh = "+Request["size"].Replace(",",".")+"";
      }
      if ((Request["pic1"]) != "") {
        strSql += " AND display = '"+Request["pic1"]+"'";
      }
      if ((Request["pic2"]) != "") {
        strSql += " AND display = '"+Request["pic2"]+"'";
      }
      if ((Request["pic3"]) != "") {
        strSql += " AND display = '"+Request["pic3"]+"'";
      }
      if (SortField == String.Empty) {
          strSql += " ORDER BY id DESC";
      } else {
          strSql += " ORDER BY "+SortField;
      }
Avatar billede quaser Nybegynder
13. februar 2004 - 11:05 #5
Kan du prøve at lave en udskrift af den sqlsætning der bliver ud af din kode?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. februar 2004 - 11:13 #6
Dohhh jeg linkede til en forkert database hvori der manglede en columns :)
Det virker fint nu.

quaser, vil du ha point for ulejligheden, så smid et svar.
Avatar billede quaser Nybegynder
13. februar 2004 - 11:21 #7
hehe jotak
Avatar billede burningice Nybegynder
13. februar 2004 - 13:59 #8
pelkjaer>> du får kun oplyst linjenumre når du kører i debug-mode, da det kun er her compilere genererer symbols

husk på, at det der bliver eksekveret er IL-kode, altså vil et linjenummer her ikke være det samme som det tilsvarende linjenummer i din c#-kode
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. februar 2004 - 14:31 #9
okay.
Jeg har ellers sat debug="true" i web.config.
Avatar billede burningice Nybegynder
13. februar 2004 - 14:43 #10
hm.. så er det underligt at det ikke er compilet i debug-mode
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. februar 2004 - 14:52 #11
Skal jeg build'e påny inden upload, hvis jeg kun ændrer i web.config - det behøves ikke vel?
Avatar billede burningice Nybegynder
13. februar 2004 - 14:59 #12
uhm.. compiler du selv dine code-behind filer? i så fald, så skal du selv compile dem i debug-mode før du uploader, da de ikke vil blive re-compilet påny
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. februar 2004 - 15:00 #13
Nææ det har jeg vs.net til, jeg tænkte mere på om jeg skulle build'e i vs.net inden upload (jeg troede kun det var .cs filerne der blev compilet, og ikke det i web.config).
Avatar billede burningice Nybegynder
13. februar 2004 - 15:07 #14
web-config bliver aldrig compilet, det er jo bare en text-baseret config-fil

men ok, hvis vs- compiler dine filer, så gør du det også selv... man kan nemlig også få webserveren til at lave dynamic compiling
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. februar 2004 - 15:08 #15
Okay så er jeg også med.

Og så er det weird at jeg ikke får debugging output.
Avatar billede burningice Nybegynder
13. februar 2004 - 15:14 #16
du husker a uploade pdb-filen også?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. februar 2004 - 15:16 #17
ahh nej for fanden :=)
Avatar billede burningice Nybegynder
13. februar 2004 - 15:23 #18
;) det plejer at hjælpe.. det er ligesom her alle de symbols ligger i
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. februar 2004 - 15:25 #19
høhø - ja deeeet :)