Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2004 - 09:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Anbefal brugt mac

Hejsa,

Vi har en rigtig rigtig gammel mac vi tester lidt på, men den er blevet FOR sløv.

Hvad kan I anbefale os at købe, hvis kravene er:

-Det skal være muligt at have flere programmer åbent samtidigt(!) - primært 1-2 browsere og en texteditor.

Ja den skal blot kunne bruges en gang imellem.

Er en Mac Power G3 noget, eller skal vi have lidt flere penge op af lommen?
Avatar billede darkside Nybegynder
16. februar 2004 - 09:37 #1
Jeg vil nok mene en god Macintosh G3 350 - 400 Mhz med godt med ram ville være sagen.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2004 - 09:42 #2
Sådan en her:

Mac iMac, 256 MB, 13 GB HD, G3, Grafitblå, 400mhz, 8mb. vram, firewire, indb. 56k modem. År 2000. Incl. Idock m.drejeskive og 3 usb porte. 8x brænder. Ph.shop 6, Indesign 1.5, MS '98 + div

Pris: 3200,-

Det er ikke helt ved siden af?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2004 - 09:43 #3
iMac - er det bærbar eller?

Hvad hedder de modeller med alt indbygget i skærmen? Da de ikke fylder ret meget er de også lidt interessante.
Avatar billede darkside Nybegynder
16. februar 2004 - 09:46 #4
Det er en Imac:
http://www.intuitiveisp.com/images/garagesale/imac.jpg

Det er en Ibook:
http://gregorhutton.com/images/mac/ibook.jpg

Så det skulle gerne være sådan en med alt indbygget i skærmen ;)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2004 - 09:49 #5
Okay ;)

Jeg kan se på dba at nogle af Mac Power G3 er en "tower" model (altså ligesom en pc) - lidt forvirrende ;o)

Men i det prislag - det er rimeligt fornuftigt ikke?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2004 - 09:50 #6
Ahh ok - IMac har alt i skærmen - got it.
Avatar billede darkside Nybegynder
16. februar 2004 - 09:52 #7
vil nok anbefale du tjekker på www.mediamac.dk der er mange billige mac's ;)
Avatar billede darkside Nybegynder
16. februar 2004 - 09:54 #8
Eks:

Sælges  Annoncen er 1 dag gammel
Indigo Blå, 20 GB harddisk, 512 MB RAM.
Intern CD-RW defekt - derfor følger eksternt firewire-kabinet med som indeholder et DVD-RAM drev og 10 5.2 GB diske. Drevet kan læse CD/DVD-ROM. Kabinettet kan konverteres til CD-RW eller DVD-RW for h.h.v. ca. kr. 300 og ca. kr. 1.000.
Original emballage til iMac, manualer, CD med OS og bundlet software medfølger.
Afhentning i København foretrækkes. Eventuel forsendelse er på købers regning.
  Pris kr.  2500,-
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2004 - 10:01 #9
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2004 - 10:06 #10
Tak skal du ha, læg et svar.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2004 - 10:07 #11
*hov det var ikke mig der skulle svare*
Avatar billede darkside Nybegynder
16. februar 2004 - 10:08 #12
Svar da, håber du finder noget du kan bruge! ;)