Avatar billede manon Nybegynder
17. februar 2004 - 00:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hent data på HD drev som er unallocated (w2k)

Hej E

Jeg prøver at hjælpe en ven med hans harddisk som åbenbart ser ud til at have crashet.

Tilslutter jeg denne disk som slave på mit system, så vil den ikke vises i windows2000, ej i Computeradministartionens Diskhåndtering.
Men under Computeradministartionens Enhedshåndtering kan jeg se denne Samsung 80gb disk.

Jeg har inst. partition magic 7.0 og der kan jeg ligeså se selve diske og PM siger at disken er "unallocated".

Nu er det jo så nemt at allokere den og formatere den og så skulle w2k gerne se disken, MEN .....................

MEN ..........

Der er noget data (billeder mm) på den disk som jeg genre vil have hente ud FØR jeg formatere disken.

KAN DET LADE SIG GØRE OG HVORDAN?

Det er nemt nok at allokere og formatere, men hvordan hiver jeg de data ud af den?

En hurtig svar vil jeg blive glad for *S*

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh\M
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2004 - 00:17 #1
Avatar billede manon Nybegynder
17. februar 2004 - 00:20 #2
Alle >>

Hvad der undrer mig, er at disken er uallokeret, da der ikke har været rodet med den.
Den har haft et winXP system kørende på sig.
Dog ved jeg ikke om det er fat32 (som jeg kører med) eller NTFS - men det burde da Partition Magic vise.
Avatar billede manon Nybegynder
17. februar 2004 - 00:29 #3
Nå !!!!

Ja, bedre sent end aldrig - jeg har lige snakket med ejeren af disken og han mener bestemt at disken er i NTFS format - hvilket jo så betyder at jeg ikke kan se disken og filerne.

Så derfor - et program der kan gå uden om mit fat32 system - hente de data som er NTFS - omkonventere dem til fat32 så jeg kan lave en backup af disse filer, således jeg igen kan formatere og partitionere disken så det ikek sker for manden igen.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. februar 2004 - 01:24 #4
Du har fået gode links til File Recovery programmer fra fromsej ovenfor. GetDataBack for FAT eller for NTFS er anbefalelsesværdig, men koster kroner.

Det øverste link er til PCInspector File Recovery som er gratis
Direkte link til programmet med dansk tekst  (som fromsej måske vil anvende frem over  :)  )
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2004 - 09:39 #5
Halifax>>Det bliver skiftet med det samme, tak for tippet. ;o)
Avatar billede manon Nybegynder
18. februar 2004 - 06:33 #6
fromsej >>
Du må gerne svare, da jeg har fået alle data som skulle reddes. Det fik jeg gjort fint med GetDataBack. *S*
Avatar billede fromsej Praktikant
18. februar 2004 - 10:16 #7
Det var rart at høre.(o;