Avatar billede manon Nybegynder
18. februar 2004 - 06:32 Der er 19 kommentarer

Harddsiken skal slettes - uanset hvad.

Hej E

Jeg har en harddisk som ikke vil formateres med Partition Magic.

Hvad kan jeg gøre for at slette hele harddisken med magt og fjerne alt hvad der måtte være på disken.

Pt. kører den som slave på et w2k system.

Der har været et winXP system på den tidligere i NTFS format.

Alt dette skal nu ændres til et FAT32 format og disken skal renses for alt data, således der igen kan installeres et nyt system på den igen.

Hvis jeg skal ind i DOS elle rlign. så må i gerne komem med en specifikt trin for trin guide, da jeg ikke er særlig kyndig i dos vinduet.

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh\M.
Avatar billede manon Nybegynder
18. februar 2004 - 06:37 #1
Nå ja - pt. siger Partition Magic 7.0, at disken er unallocated.
Avatar billede manon Nybegynder
18. februar 2004 - 06:48 #2
Og .. hvis jeg prøver at CREATE en FAT32 disk med PM 7.0, går den fint i gang, men efter et stykke tid siger den at der er en "Error" og så kan jeg kun sige OK og jeg er igen tilbage til square zero.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2004 - 07:06 #3
Du kan bruge dette program til at slette din disk helt.
http://www.sofotex.com/Active-KillDisk-download_L4847.html
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
18. februar 2004 - 07:24 #4
du kan da også boote i dos, og så kører en Fdisk på den....
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2004 - 08:38 #5
kittyhawk> "Hvis jeg skal ind i DOS elle rlign. så må i gerne komem med en specifikt trin for trin guide, da jeg ikke er særlig kyndig i dos vinduet."
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. februar 2004 - 09:48 #6
hvorfor sletter du den ikke under installationen af Windows?
Avatar billede fromsej Praktikant
18. februar 2004 - 10:14 #7
Alternativ til Kimz´ link er www.killdisk.com , her har du mulighed for at hente en .ISO og brænde en bootable CD.
Tag så den disk ud du ikke vil have renset, inden du bruger Killdisk, det er meget papnæse at slette den forkerte.
Avatar billede manon Nybegynder
18. februar 2004 - 14:10 #8
KIMZ >>>

Vigtigt spm: Hvis jeg inst. det program du anbefaler - sletter den bare disken eller kan man vælge hvilken disk den skal slette? Det er fordi den kører som slave på ide1 og jeg vil jo nødigt have at få min egen disk slettet *s*
Avatar billede manon Nybegynder
18. februar 2004 - 14:10 #9
retaxes >>

ja, det tænkte jeg også på - jeg vil prøve i første omgang at sætte disken på ide1 som master og så inst en XP på den.
Avatar billede manon Nybegynder
18. februar 2004 - 14:11 #10
fromsej >>

Kigger på dit links senere hvis de andre 2 løsninger ikke virker.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. februar 2004 - 15:21 #11
manon> du skal tænke dig godt om inden du begynder, se hvad fromsej skrev om det.

Du skal tage den aktive hdd ud, sæt den unallokerede hdd i som master, boot på din Wxp-cd og start installationen, formater hdd undervejs.
Avatar billede manon Nybegynder
18. februar 2004 - 15:30 #12
Nå !!

Nu har jeg prøvet at inst win XP ved at sætte disken på ide1 og som master (og taget min egen disk ud så den ikke blev slettet) virker IKKE!

Jeg kan ikke få lov til at formatere disken - så enten gør jeg noget forkert, eller så er disken i stykker!
Avatar billede manon Nybegynder
18. februar 2004 - 15:31 #13
retaxes >
Jo, den er jeg klar over *s*
Avatar billede manon Nybegynder
18. februar 2004 - 15:57 #14
KIMZ >>

Hvad mener de med følgende:

    A:\killdisk.exe –eraseallhdds -erasemethod=2 -noconfirmation
If you've placed this line to the "autoexec.bat" and placed the disk into the floppy drive, all you have to do to erase everything on the machine is Turn On the computer!

Ok, jeg har forstået at jeg skal have en ren floppy disk hvor jeg har kildisk.exe liggende på.

Hvad så?

(Hvis andre kan svare er de velkommen^*s*)
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. februar 2004 - 17:20 #15
det er noget af en opgave du er kommet på, har du prøvet den hdd i en anden computer?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2004 - 14:57 #16
Jeg ville jo nok gøre som andre har foreslået, sætte den som master på den første IDE port, uden at andre diske er sat til, og så boote op på disketten, husk lige at gå ind i bios og rette det til så den starter op fra disketten, og så slette disken, og så bagefter at sættte de andre HD`s til, med de rette jumper instillinger, og så gå ind i diskhåndtering, og finde din slavedisk, og evnt oprette drev, og formaterer dem.
Avatar billede manon Nybegynder
19. februar 2004 - 17:17 #17
Så.

Nu er det opgivet .. det eneste disken er god til, er at se om den flyver lige så godt som en diskus fra 3. etage.

Jeg har ikke kunne bruge fdisk, XP inst., Killdisk eller PM til at slette data, formatere disken eller partitionenre den påny.

Jo, disken er i stykker og dne skal byttes - dog var 1. priotering at redde de data som var på disken, hvilket er gjort - 2. priotet var at slette alt på disken, så de data ikek kunne hentes frem mere - den er mislykkes.

Så hvor gode i en var og hjælpsome, så kom jeg ikek frem til en løsning.
Men jeg takker alle for jeres tålmodighed og hjælp.

Sidste løsning er vel kun en magnet eller prof. HD mekaniker.
(Eller faldet fra 3. sal - men det vil Computerbiksen nok ikke acceptere som en Harddiskfejl og dermed bytte den mens der stadig er garanti på den ) *GGG*
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2004 - 18:40 #18
Ja det er ærgeligt at miste data, jeg har også lært det på den hårde måde, man lærer sq hurtigt at lave backup, når man har mistet de fleste af sine ting.
Bliver din HD registreret i bios, og selv om at den er i stykker, er der rimelige muligheder for at fide data, men som regel ikke alle sammen, men det kræver også et betalingsprogram af de bedre, eller et firma der har specialiceret sig i at finde tabt data på HD`s, og det koster kassen.
Men break a leg ;).
Avatar billede manon Nybegynder
20. februar 2004 - 04:55 #19
Kimz >>

Alle data ER blevet reddet!!! Heldigvis.
Spm her var bare at jeg genre ville slette alle data så sælgeren/producenten som får disken tilbage, ikke kan se de data og evt. ligge dem ud på nettet og udnytte min starkels ven. *S*

.