Avatar billede mahp1 Nybegynder
20. februar 2004 - 16:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvad er nemmest og hvordan skal det gøres (Netværk)

Hej jeg har lige et par spørgsmål jeg søger en løsning på.

Jeg skal for min onkel finde den nemmeste og smarteste måde at køre et netværk i huset med så få computere som muligt, men sammentidlige skal det virke 100 % det skal kunne køre sådan at man fx. kan køre 2-3 spil af gangen. og at man på de 4-5 skærme rundt omkring i huset, kan bruge hver skærm til forskellige ting.
(skal lige nævnes, at der skal være mus og tastatur ved hver skærm.)(måske skal der også nævnes at der er et Netværk i hele huset og der findes og pt. en adsl 512 opkobling,)

Men hvad er nemmest, skal man købe 5 små computere og stille rundt omkring, eller kan man nøjes med en server nede i kælderen ? lidt indviklet spørgsmål, men håber i forstår :D
Avatar billede janusb Nybegynder
20. februar 2004 - 16:44 #1
hvis det var mig så ville jeg købe 5 små computere.
Avatar billede mahp1 Nybegynder
21. februar 2004 - 21:00 #2
ikke andre bud ?
Avatar billede nik- Nybegynder
25. februar 2004 - 12:07 #3
Hvad skulle alternativet være? Hvis du ikke vil sætte en computer dér hvor du sætter en skærm, hvad så? Hvis der skal kunne spilles spil ved alle "skærme" skal der jo en computer til med et "spil-grafikkort" og nogle lokale computer muskler.  Men hvis nogle af skærmene bare er til internet og småting kan du da godt bruge en "tynd klient" Spørgsmålet er bare om prisen gør det billigere, for så skal der jo en terminalserver til. Alt i alt ikke særligt smart, hvis du i grunden bare vil have 4-5 computere hvorpå der kan spilles netværksspil.

Men det er jo i grunden ikke et netværksspærgsmål, eller misforstår jeg?
Avatar billede mahp1 Nybegynder
19. september 2004 - 19:34 #4
l