Avatar billede lykkelamaen Nybegynder
29. februar 2004 - 19:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Win XP + Win 98 skal dele ADSL.

Jeg har to computere: En ny med Windows XP Home, og en gammel Compaq Presario 5861 med Windows 98. Jeg har fået ADSL fra Tele2 og vil gerne have begge computere online via en router (Min router er en Link-server INS-241P (Broadband IP Router)).
Men jeg har nogle problemer:

1) Der er ikke et fungerende netkort i den gamle PC. Det brændte af da jeg forsøgte mig med forskellige opsætninger (åbenbart)!
Så derfor skal jeg have et nyt kort. Kender i nogle, der virker (Og gerne er billige)?? Og måske en guide til at installere det?

2)Jeg har tidligere haft begge computere kørende på samme tid, gennem routeren, men af en eller anden årsag stoppede det med at virke efter 5 minutter :( Da jeg eksperimenterede videre brændte kortet af!
Men nu skal det virke!!! Jeg har brug for en guide der (udførligt, da jeg er ny til netværk) fortæller mig hvad jeg skal gøre og hvor jeg skal gøre det. Internet-signalet skulle gerne komme sådan: Tele2ADSL-->Min ADSL boks-->Router--> Gammel Pc + Ny PC...

Jeg håber i forstår mit spørgsmål, ellers er det jo bare at spørge... 200 point på højkant!!!
Avatar billede kenp Novice
29. februar 2004 - 20:23 #1
i princippet går du bare ned og køber det billigste PCI netkort du kan finde (ca. 100,-) også indstallere det! så skulle du faktisk kunne komme på nettet med dem begge.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. februar 2004 - 21:16 #2
du laver en diskette og installere den på en anden maskine.
Gå i netværksteder, og tryk på opret minre hjemmenetværk... der laver du en diskette, som du kan installere på den anden maskin.
Netkort findes alle vejne, selv supermarkeder, og de virker ...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. februar 2004 - 21:19 #3
-->i xp...O)
Avatar billede lykkelamaen Nybegynder
29. februar 2004 - 21:22 #4
Kan jeg sætte ADSL'en direkte til den gamle pc og dele internet forbindelsen gennem den?? Og kan den nye så være på nettet når den gamle ikke er??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. februar 2004 - 21:25 #5
altså du tilslutter din internet forbindelse til pc1, og tilslutter pc1-->pc2, ..
Så skal pc1 være tændt hvis pc2 skal være på nettet..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. februar 2004 - 21:26 #6
Avatar billede lykkelamaen Nybegynder
29. februar 2004 - 21:55 #7
Jeg tror ikke den med disketten virker når jeg har router... Er ikke sikker, men jeg mener at jeg har prøvet det før... Andre muligheder?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. februar 2004 - 22:03 #8
det har jo ikke noget med routeren at gøre, hvis du kører netværk med netkort..O)
Routeren er installeret på den ene maskine uafhængigt af den anden pc.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. februar 2004 - 22:03 #9
..og den anden løsning er i mit link..O)
Avatar billede lykkelamaen Nybegynder
29. februar 2004 - 22:12 #10
Okay... Jeg takker :) Ser nærmere på det i morgen
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. marts 2004 - 15:42 #11
takker også..O)