Avatar billede _michael_ Nybegynder
04. marts 2004 - 16:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Prissættelse af site med cms

Hej Eksperter.

Da der er så mange kvalificerede folk herinde, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad I mener, at et site som (www.haiku.dk/kunder/avtech/) koster.

Med i sitet er der et tilhørende cms-system, hvor brugeren selv kan udskifte/opdatere al tekst med et system, der minder meget om word. Altså et system, hvor det er muligt at gå ind og markere enkelte ord, gøre dem fede, skifte farve, skrifttype, størrelse, tilføje links, og den slags ting.
CMS systemet har også et primitivt billedebehandlingsprogram tilknyttet, hvor brugeren selv kan tilføje billeder til de enkelte tekster. Billederne tilføjes ved simpelthen at trække billederne derhen, hvor de nu skal være. Ved billederne har man også mulighed for at højre-, venstre og midterjustere, tilføje luft og de alm. html-koder til billedet.

Så er det, at jeg er blevet lidt nysgerrig og kunne godt tænke mig at vide, hvad I andre ville ta' for sådan et system.

Sitet er klargjort til hurtigt at kunne 'konverteres' til andre sprog - og der vil også blive foretaget SEO-arbejde lidt senere.

Sitet er ikke tjekket for fejl i div. browsere endnu - men jeg kunne nu alligevel godt tænke mig at få et par skud fra hoften om, hvad en cirka pris ville være.

Hilsen
Michael
Avatar billede _michael_ Nybegynder
04. marts 2004 - 16:47 #1
Nå ja... Jeg glemte at tilføje, at der også er blevet udviklet et logo til dem fra bunden af. Logoet er udarbejdet og leveret som eps, så de selv kan bruge det til diverse tryksager.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. marts 2004 - 16:52 #2
Ikke så længe siden jeg har designet et site, med et lille CMS-system tilhørende, hvor jeg tog kontakt til et webbureau for at hører hvad lign. ville koste hvis de skulle have udviklet det. Her var svaret 15.000-20.000, og da dit lyder noget mere avanceret tror jeg snildt du kan tilskrive det en værdi på ca 35.000-40.000
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2004 - 17:14 #3
Tekst-redigeringen i sig selv er ikke noget værd, da det blot er standard Internet Explorer kode.

Det er resten af systemet der er spændende, og hvis vi ikke kan se CMS delen er det svært at prissætte.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2004 - 17:15 #4
Jeg synes det er irriterende at menuen klapper sammen når man vælger et menupunkt :/

Koden virker ikke synderlig dynamisk, har du lavet hver enkelt side i PHP?

Jeg tænker på at alle dine sider hedder et eller andet, f.eks. job.php eller chatter.php
Avatar billede neteffect Nybegynder
04. marts 2004 - 17:21 #5
Jeg er sådan set meget enig med jakobclausen mht prislejet, dog med følgende kommentarer:

Det kreative/grafiske arbejde er nydeligt og kunne vel prissættes til 5-10.000 kr.

En CMS-baseret løsning bør nok koste fra 15.000 og opefter, så der efter et antal salg kan komme økonomi i udviklingen.

Men det handler også om, hvad hjemmesiden er værd for kunden. Hvis for eksempel kunden ikke selv kan lave sine produktbeskrivelser, så de lever op til helhedsindtrykket af resten, er det jo sådan set lige meget, om hjemmesiden er med eller uden CMS-faciliteter.

Siderne skal naturligvis kunne valideres som korrekt HTML og CSS (der mangler p.t. doctype). Der trænger også til at blive læst korrektur på tekstindholdet.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
04. marts 2004 - 18:01 #6
Siderne er lavet som enkelt sider (med en masse includes hist og her) så der er flere sider, der kan laves metatags etc til søgemaskiner.

Ja, det er nok en god idé lige at få udviklet noget med menu'en, så den ikke klapper sammen ved sideskift.

Kunden kan selv lave sine produktbeskrivelser og tilføje billeder.

doctype og validering kommer.

Korrektur... Ja, for søren. Jeg har råbt og gør det stadig. Men desværre må jeg ikke selv gå ind og rette i teksten. Dog vil jeg gerne sige, at jeg er helt enig. Den er 'pænt sagt' mindre god.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
25. marts 2004 - 08:08 #7
Hejsa... Tak for jeres svar. Det var dejligt at få lidt mere overblik over div. prisestimeringer.

Hvis der er flere, som gerne vil ha' nogle af pointene, så smid lige et svar.